گروه بازار پول- مجموع تسهیلات اعطایی بانک تجارت به بخش‌های مختلف اقتصاد کشور در پایان اسفند 86 به 166هزار و 155میلیارد ریال بالغ گردید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت بیش از ۱۴۸هزار میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی این بانک (معادل ۸۹درصد از کل تسهیلات) به بخش خصوصی اختصاص یافته است . شعب بانک تجارت همچنین اقدام به پرداخت بیش از پنج هزار و سیصد میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری مردم کرده‌اند. بنا بر این گزارش مجموع سپرده‌های بانک تجارت در پایان سال ۸۶ به ۲۰۱هزار میلیارد ریال رسیده که نشان از استقبال خوب هموطنان از سپرده گذاری در بانک تجارت دارد. همچنین منابع ارزی بانک تجارت نیز با رشدی قابل ملاحظه به بیش از ۲۵هزار و نهصد میلیارد ریال رسید. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانک تجارت از ۷۳۱ دستگاه در پایان سال ۸۵ به ۱۰۱۱ دستگاه در پایان سال ۸۶ رسید. همچنین در طول سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ دستگاه پایانه فروش (POS فروشگاهی) بانک تجارت در فروشگاه‌های معتبر کشور به بهره برداری رسیده و بیش از ۱۵۰۰ دستگاه POS نیز جهت رفاه مشتریان در شعب این بانک نصب شده است.
ارائه خدمات ساتنا در شعب بانک تجارت
مشتریان بانک تجارت می توانند از این پس به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجوه خود را از سایر بانک‌ها به حساب‌هایشان در بانک تجارت منتقل کنند.
شعب این بانک از تاریخ 25 فروردین ماه سال‌جاری انتقال وجوه بین بانکی برای مشتریان (با مبالغ بیش از پانصد میلیون ریال) را پس از دریافت دستور پرداخت به انجام می رسانند.
در این گزارش آمده است: مشتریانی که دارای هر نوع حساب در بانک تجارت باشند، می‌توانند از طریق مراجعه به شعبه و پر کردن فرم مربوطه دستور انتقال وجه را از حسابشان در هریک از بانک‌های عضو شبکه شتاب صادر کنند. چنانچه مشتری دارای حساب جاری سحر در بانک تجارت باشد، دریافت این خدمت در کلیه شعب این بانک امکان پذیر خواهد بود.
شایان ذکر است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته با صدور بخشنامه‌ای دستور العمل آغاز عملیات بین بانکی وجوه مشتریان از طریق سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) را به بانک‌های کشور ابلاغ نمود. مشتریان بانک تجارت می توانند کلیه اطلاعات مربوط به خدمات سامانه ساتنا را با مراجعه به سایت اینترنتی این بانک به نشانیwww. Tejaratbank . ir دریافت کنند.