چهارمین کنفرانس کسب و کار بیمه با سخنرانی سیدمحمد کریمی رییس کل بیمه مرکزی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رییس کل بیمه مرکزی در افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به ظرفیت‌ها و کارآمدی‌های بازار بیمه کشور گفت: کشور ما به یاری خداوند متعال آنقدر از ظرفیت و کارآیی بالای برخوردار است که تا به امروز می‌توان گفت بخش عمده‌ای از آن هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. آنقدر ظرفیت‌های ناشناخته در این بازار وجود دارد که اگر بخواهد در مسیر توسعه و تحول قرار بگیرد صنعت بیمه کشور را با تحول همراه خواهد ساخت و این در حالی است که ما موقعیت‌های بسیار خوبی در بازارهای کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه داریم.

کریمی درباره اخلاق مداری در رقابت و توسعه بازار تصریح کرد: برای توسعه و کسب درآمد در بازارهای بیمه‌ای هیچ مشکلی وجود ندارد و همه شرکت‌ها می‌توانند فعالیت کنند اما همگان باید به این موضوع توجه کنند که هیچ‌گاه در مسیری قرار نگیرند تا با انجام یکسری کارهای نادرست موجبات خروج دیگر رقبا از بازار را فراهم آورند. او افزود: باید رقابت در کنار رفاقت سرلوحه کارها قرار بگیرد و رقابت باید به سمتی پیش برود که مردم و مشتریان راضی باشند.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: برای رونق کسب و کار و استفاده از استعدادهای جوان کارجویان باید به کارآفرینان تبدیل شوند و کارآفرین کسی است که متعهد می‌شود و مخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را ساماندهی و متحول می‌سازد و علاوه بر خود می‌تواند برای افراد دیگری ایجاد شغل کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هزار نفر به عنوان خانواده بیمه در حال فعالیت هستند اما این میزان فعالان صنعت بیمه کافی نیست و باید برای توسعه صنعت بیمه، فضای کسب و کار رونق پیدا کند.

رییس شورای عالی بیمه در ادامه سخنانش بر نقش جبرانی بیمه، کاهش ضرر و زیان، توزیع بیلان‌های مالی، ایجاد داوطلب برای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال برای صنعت بیمه، افزایش سرمایه‌گذاری، تحرک و گردش مالی شرکت‌ها، بیمه و بیمه و صنعت و بیمه و کشاورزی تاکید کرد.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه آمار نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور در مقایسه با سایر کشور‌های توسعه یافته رقم بسیار ناچیزی است، گفت: بیمه مرکزی برای توسعه بیشتر بیمه‌های زندگی درصدد است شرکت‌های خواستار دریافت مجوز را به استقرار «بیزینس پلان» خود بر پایه بیمه‌های زندگی منوط کند.