بیست و دومین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع نظارت بانکی و سیاست‌های احتیاطی در روزهای ۶ و ۷ خرداد برگزار می‌شود.

پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیست و دومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی را در روزهای ششم و هفتم خردادماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌کند. در این همایش که با موضوع نظارت بانکی و سیاست‌های احتیاطی برگزار می‌شود، محورهای «بازنگری مقررات بانکی و تقویت ساختار سازمانی»، «نظارت بانکی و الزامات احتیاطی»، «فرآیند صدور مجوز و اصلاحات ساختاری» و «روش‌های نظارت بانکی» با حضور مدیران، کارشناسان، استادان و صاحب‌نظران بانکی و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این همایش که بزرگ‌ترین گردهمایی بانکی کشور است و تاکنون بیست و یک دوره آن برگزار شده، کلیه بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، شرکت‌ها و همچنین دانشگاه‌هاو مراکز علمی و پژوهشی مرتبط، در بخش‌های مختلف آن مشارکت می‌نمایند.

پژوهشکده پولی و بانکی مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت تقویت نظارت بربانک‌ها و بررسی دقیق و واکاوی ساختار نظارتی در نظام بانکی کشور، «معرفی الگوهای موفق در نظارت بانکی»، «ارتقای سطح دانش تخصصی مدیران و کارشناسان بانکی در حوزه نظارت بانکی»، «معرفی دیدگاه‌های مختلف در خصوص نظارت بانکی» و «آشنایی جامعه بانکی کشور با سیاست‌های احتیاطی» را به عنوان اهداف اصلی بیست و دومین دوره این همایش اعلام کرده است.

براساس فراخوان این همایش، علاقه‌مندان می‌توانند مطابق محورهای اعلام شده، نسبت به ارائه مقالات خود تا پایان فروردین‌ماه از طریق پست الکترونیک به دبیرخانه علمی اقدام نمایند.

همچنین براساس اعلام دبیرخانه همایش، همزمان با برگزاری این همایش حدود ۲۵ کارگاه آموزشی و نمایشگاه تخصصی نیز برگزار خواهد شد که ضمن بررسی همه‌جانبه مطالب و موضوعات مرتبط در کارگاه‌ها، محصولات، خدمات و دستاوردهای بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بانکی، در نمایشگاه تخصصی در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.