ایرنا - سید حسن نوربخش، مدیرعامل بانک کشاورزی، گفت: یکی از عوامل مهم توسعه بخش کشاورزی سرمایه است و در حال حاضر در سطح کشور از لحاظ تامین سرمایه مشکل داریم، که علت اصلی آن جهش توسعه‌ای است. نوربخش، توسعه کشاورزی را یکی از محوری‌ترین حرکت‌ها و جهت‌گیری‌های دولت نهم در مسیر اجرای عدالت اجتماعی عنوان و تصریح کرد: به دلیل عقب‌ماندگی بخش کشاورزی در قبل از انقلاب و توجه ناکافی به این بخش بعد از انقلاب اسلامی، هم‌اکنون لازم است تلاش‌های جدی در جهت جبران این عقب‌ماندگی انجام گیرد.

سال ۸۳، ۳۰هزار میلیارد ریال و سال ۸۴، ۴۵هزار میلیارد ریال برای ارائه تسهیلات بانکی در اختیار بانک کشاورزی گذاشته شد، که به هیچ‌وجه جوابگوی مراجعه‌کنندگان نبود و امسال نیز ۱۲۰میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات توسط بانک کشاورزی مورد نیاز است، که در حال حاضر تنها ۵۵میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. مدیرعامل بانک کشاورزی، از بدهی ۷۴۰میلیارد تومانی دولت به بانک کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: دولت یکی از بدهکارترین مشتریان بانک کشاورزی است.

در این مراسم نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، استقلال کشور را در سایه تولید محصولات استراتژیک کشور برشمرد و گفت: بخش کشاورزی به عنوان یک بخش اشتغالزا می‌تواند آثار و پیامدهای موثری در کاهش بیکاری جامعه داشته باشد. آذروش، به خودکفایی کشور در تولید گندم اشاره و تصریح کرد: این خودکفایی تا زمانی ادامه خواهد داشت که حمایت از کاشت، داشت و برداشت گندم صورت گیرد. وی وابستگی کشاورزی را سخت‌تر از سایر وابستگی‌ها دانست و گفت: وارد کردن گندم در شان جمهوری اسلامی ایران نیست.

نماینده اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی اعطای تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی را یکی از سیاست‌های مثبت بانک کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه و برخورد مناسب با ارباب رجوع باید در سرلوحه برنامه‌های بانک قرار گیرد.