گروه بازار پول - میرمحمد صادقی گفت: بانک مرکزی ارائه تسهیلات در حد ۵ و ۱۰ میلیون تومان را به بانک ها ابلاغ کرده است. مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از الزام بانک‌ها برای ارائه تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، «سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی» با بیان آنکه، اعتبار طرح مشاغل خانگی در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است، گفت: در این راستا جلسات متعددی در شورای عالی اشتغال برگزار شده است و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی عملکرد مناسبی در این بخش داشته و به همین دلیل باید توسط بانک ها ارائه شود.

وی با بیان آنکه، در زمینه ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به دنبال توجیه اقتصادی نیستیم بلکه هدف ایجاد اشتغال است، گفت: تسهیلات مشاغل خانگی جزو اعتبارات خرد محسوب می‌شود و در شهرستان‌ها اشتغالزایی مناسبی را ایجاد می‌کند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در خصوص انتشار اوراق مشارکت ارزی در سال جاری نیز گفت: سال گذشته اوراق مشارکت ارزی به میزان ۳۰۰ میلیون یورو از طریق سه بانک با نرخ سود ۸ درصد عرضه شد که امسال نیز در صورت صدور مجوز از سوی مراجع ذی‌صلاح، این نوع اوراق منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اجرای بسته جدید سیاستی - نظارتی شبکه بانکی کشور گفت: با اجرای این بسته منابع جدیدی وارد بانک‌ها خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود این منابع ماندگار باشد.

به گفته میرمحمد صادقی با تغییر نرخ تسهیلات، بانک‌ها برای تسهیلات‌دهی رغبت بیشتری خواهند داشت و این موضوع شامل تسهیلات خرد و کلان می‌شود.