گروه بنگاه‌ها- مدیر روابط عمومی بانک سپه از افزایش نرخ سود سپرده‌های مدت دار، اوراق مشارکت و گواهی سپرده این بانک براساس نرخ‌های جدید خبرداد و گفت: این نرخ‌ها به صورت خودکار اعمال شده و نیازی به حضور فیزیکی مشتریان نخواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محسن ملکی گفت: بنابر تصمیم اعضای هیات مدیره بانک سپه، نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های مدت دار بانک سپه، از تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۰ براساس نرخ‌های جدید افزایش یافت و این افزایش اعمال شد.

وی افزود: همچنین نرخ سود گواهی سپرده عام که قبلا منتشر شده بود از تاریخ ۲۰ بهمن ماه سال‌جاری ۲۰درصد و بازخرید آن ۱۸درصد در نظرگرفته شده است.

مدیر روابط عمومی بانک سپه، از افزایش نرخ سود اوراق مشارکت شهرداری تبریز، شهرداری مشهد و آب نیرو که پیش از این توسط بانک سپه منتشر شده بود خبرداد و گفت: این نرخ‌ها از تاریخ ۱۵ بهمن ۹۰، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار ۲۰ درصد محاسبه شده است.

بر اساس این گزارش، نرخ جدید سود علی‌الحساب سپرده‌های کوتاه مدت روز شمار ۷ درصد‌، ۴ ماهه ۱۰ درصد، ۶ ماهه ۱۲ درصد، نه ماهه ۱۵ درصد، یکساله ۱۷ درصد و ۵ ساله ۲۰ درصد است که از تاریخ ۹بهمن برای سپرده‌گذاران اعمال خواهد شد.

ملکی افزود: براساس توافقات صورت گرفته برای آزادی عمل بانک‌ها در زمینه تعیین نرخ سود سپرده‌های ۲، ۳ و ۴ ساله، نرخ‌های مذکور به صورت علی‌الحساب برای سپرده مدت‌دار دوساله ۵/۱۸درصد، سه ساله ۱۹ درصد و چهار ساله ۵/۱۹ درصد محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: اعمال نرخ های جدید برای سپرده‌گذارانی که قبل از این تاریخ اقدام به سپرده‌گذاری در بانک سپه کرده‌اند به صورت اتوماتیک وار انجام خواهد شد و نیازی به حضور فیزیکی برای تبدیل حساب نیست. بانک‌های دیگر نیز در اطلاعیه‌های مشابه از چنین اقدامی خبر دادند.