دنیای اقتصاد- در نخستین همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید که روز سه‌شنبه (پس فردا) به ابتکار روزنامه «دنیای اقتصاد» در تهران برگزار می‌شود، محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی و محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران سخنرانی خواهند کرد و مقالاتی از سوی صاحب‌نظران برجسته اقتصادی از جمله دکتر مسعود نیلی، دکتر اکبر کمیجانی، دکتر موسی غنی‌نژاد، دکتر پرویز عقیلی، دکتر فرخ قبادی، دکتر محمد هادی مهدویان و محمد مهدی راسخ ارائه خواهد شد. این همایش نخستین گردهمایی است که با هدف ایجاد یک گفتمان مشترک بین چهار ضلع تعیین کننده سیاست‌های پولی یعنی تصمیم‌سازان اقتصادی، صاحب‌نظران اقتصادی، بانکداران و تولیدکنندگان برنامه‌ریزی شده است. اعلام سخنران مراسم افتتاحیه همایش بزرگ پولی

گروه بازارپول- عده‌ای از برجسته‌ترین اقتصاددانان کشور در کنار رییس کل بانک مرکزی و فعالان بخش تولید بزرگ‌ترین گردهمایی پولی کشور را افتتاح خواهند کرد.به گزارش دنیای اقتصاد، بزرگ‌ترین گردهمایی پولی کشور ۲۵ و ۲۶ بهمن تحت عنوان «نخستین سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید» با حضور تصمیم‌سازان پولی، صاحب‌نظران اقتصادی، بانکداران و تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

این گردهمایی با کوشش روزنامه دنیای اقتصاد برگزار و در آن مسائل مربوط به سیاست‌های پولی و پیامدهای آن در حوزه تولید، بانکداری و اقتصاد کلان به بحث گذاشته می‌شود. بنابر این گزارش کمیته علمی این همایش متشکل از چهره‌های برجسته‌ای از صاحب‌نظران، بانکداران و تولیدکنندگان است. دکتر موسی غنی‌نژاد، دکتر مسعود نیلی، دکتر محمدمهدی بهکیش، دکتر اکبر کمیجانی، دکتر محمدهادی مهدویان، دکتر پرویز عقیلی کرمانی و دکتر فرخ قبادی اعضای کمیته علمی همایش را تشکیل می‌دهند. همگرایی درباره مسائل مربوط به سیاست‌های پولی و پیامدهای آن در حوزه تولید، بانکداری و اقتصاد کلان میان این چهار ضلع حوزه اقتصاد از اهداف اصلی همایش عنوان شده است. برگزاری چنین همایشی از سوی یک رسانه بخش خصوصی این باور را تقویت می‌کند که فعالان، سیاست‌گذاران و صاحب‌نظران اقتصادی در یک بستر بی‌طرفانه به درک مشترکی از برخی چالش‌های پولی نظیر نحوه تامین مالی بنگاه‌ها، سازوکار تعیین نرخ سود، نرخ بهینه ارز و... دست یابند.

سخنرانان همایش

محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی در دیدار با مدیران دنیای اقتصاد با استقبال از برگزاری چنین همایشی از حضور و سخنرانی خود خبر داد. محمد نهاوندیان، رییس اتاق ایران نیز از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه خواهد بود. نهاوندیان چالش‌های تولید و سیاست‌های پولی را بحث خواهد کرد. مسعود نیلی اقتصاددان برجسته کشور نگاهی علمی به سیاست‌های ارزی در جهان دارد. سخنرانی او به تجربه دیگر کشورها در سیاست‌گذاری‌های ارزی باز می‌گردد. اکبر کمیجانی معاون پیشین اقتصادی بانک مرکزی و از چهره‌های علمی در کشور در زمینه سیاست‌های پولی به مقتضیات آزادی‌سازی نرخ سود خواهد پرداخت. دکتر پرویز عقیلی کرمانی از پایه‌گذاران بانکداری خصوصی چالش‌های رقابت در بازار پولی را بررسی می‌کند. محمد‌هادی مهدویان، مدیر کل اقتصادی بانک مرکزی در سال‌های گذشته به مقررات در بازار پول خواهد پرداخت. محمد مهدی راسخ، دبیرکل اتاق تهران نیز از زاویه چالش‌های بخش تولید و بحث تامین مالی بنگاه‌ها سخنرانی خواهد داشت. دکتر فرخ قبادی اقتصاددان و صاحب‌نظر در حوزه پولی، آینده بازار طلا را بررسی خواهد کرد. دکتر موسی غنی نژاد دبیر علمی همایش نیز یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه خواهد بود.

پنج کارگاه آموزشی

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار طلا، قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالای ایران، مدیریت تحریم بین‌المللی در سطح شرکت‌ها، تامین مالی از طریق بازار سرمایه و مدیریت موفق شعب نیز پنج کارگاه آموزشی همایش را تشکیل می‌دهد. شرکت‌های داخلی و خارجی می‌توانند آخرین دستاوردهای خود را در کارگاه‌های آموزشی (workshop) به نمایش بگذارند و از امکانات آن جهت معرفی خود به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان استفاده کنند. براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این همایش برای هر کارگاه آموزشی به صورت جداگانه بولتن منتشر خواهد شد و در اختیار همه شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

ثبت نام تمدید شد

با توجه به تمدید ثبت‌نام، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از این همایش و ثبت‌نام در آن به وب‌سایت همایش به آدرس www.iran-money.com مراجعه یا با شماره ۲-۸۷۷۶۲۴۳۰ تماس حاصل کنند.