گروه بازار پول- رییس کل بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: بیمه نوسانات نرخ ارز بازار دلالی ارزی را پوشش نمی‌دهد، زیرا این بازار غیرقانونی است. سیدمحمد کریمی در گفت‌وگو با مهر در مورد ریسک بیمه نوسانات نرخ ارز گفت:‌ این بیمه در صورتی برای شرکت‌های بیمه دارای ریسک خواهد بود که سقفی برای پوشش ارزی مشخص نشده باشد.رییس کل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: به عبارتی دیگر چنانچه در قرارداد میان شرکت بیمه و بیمه‌گذار سقفی برای پوشش آن مشخص نشده باشد این امر برای شرکت‌های بیمه دارای ریسک خواهد بود. وی با اشاره به نرخ دلار ۱۲۲۶ تومان توسط بانک مرکزی گفت: ممکن است نرخ دلار کمی بالاتر از این رقم هم برود اما به هر حال میزان ریسکی که قبل از این نرخ به شرکت‌های بیمه تحمیل می‌شود محدود خواهد بود.کریمی با بیان اینکه پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز بدون تعیین سقف هم حتی فرمول خاص خود را دارد، گفت: اینکه اجرای این طرح ممکن خواهد بود یا خیر، بستگی به مشتری و نحوه تنظیم قرارداد دارد. وی در مورد جامعه هدف بیمه نوسانات نرخ ارز گفت: هر کسی که به شرکت‌های بیمه که در حال حاضر اجرا کننده این طرح هستند مراجعه کند، می‌تواند بیمه‌نامه آن را خریداری کند. رییس شورای عالی صنعت بیمه اظهار کرد:‌ بیمه مرکزی ایران به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد ریسک بازار دلالی ارزی را شرکت‌های بیمه پوشش دهند، زیرا دلالی ارزی غیرقانونی است. وی گفت: شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی نباید برخلاف مقررات جاری کشور اقدام کنند، بنابراین به نظر می‌رسد اجرای این طرح بیشتر برای سرمایه‌گذاران خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا سرمایه‌گذاران داخلی که نیازمند منابع ارزی هستند کاربرد دارد.

۸۵ درصد قانون اصل ۴۴ در صنعت بیمه اجرایی شد

رییس کل بیمه مرکزی در مراسم آغاز به کار بیست‌وپنجمین شرکت بیمه خصوصی بر دست نخورده بودن ۶۰ درصد بازار تاکید کرد و گفت: افزایش حضور شرکت‌های بیمه بر تقویت بازار صنعت بیمه تاثیر مطلوبی خواهد داشت. به گزارش فارس، محمد کریمی در مراسم اعطای مجوز فعالیت شرکت بیمه آرمان اظهار کرد: ۸۵ درصد اصل ۴۴ قانون اساسی در صنعت بیمه اجرایی شده است. وی ادامه داد: شرکت بیمه آرمان بیست‌وپنجمین شرکت بیمه است که افتتاح شده و مجوز فعالیت دریافت کرده است؛ توقع نداریم شرکت‌های بیمه با ضرر به ارائه خدمت بپردازند. رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه خدمات‌دهی شرکت‌های بیمه‌ای باید روش‌های جدیدتری را در فعالیت بیمه‌گری خود به کارگیرند، افزود: کمتر از ۱۰ درصد خانه‌های مردم تهران بیمه هستند که البته این درصد در سایر شهرها به مراتب کمتر است.به گفته کریمی باید بیمه‌ها از طریق تبلیغات و اطلاع‌رسانی آگاهی مردم را نسبت به صنعت بیمه افزایش دهند.وی از بازنگری تمامی آیین‌نامه‌های گذشته در صنعت بیمه خبر داد و گفت: آیین‌نامه توانگری شرکت‌های بیمه هم‌اکنون در دستور کار شورای عالی بیمه است. رییس کل بیمه مرکزی همچنین بیان کرد: ارزیابی رضایت مشتری از شرکت‌های بیمه نیز در دست اقدام است؛ در همین راستا با یک شرکت قرارداد بسته‌ایم که ظرف شش ماه آینده ارزیابی آن در این خصوص اعلام خواهد شد.کریمی تصریح کرد: ۶۰ درصد بازار بیمه کشور بکر است و کمتر از ۵ درصد از صنعت بیمه سهم بیمه‌های زندگی است. به گفته رییس کل بیمه مرکزی هم‌اکنون ضریب نفوذ بیمه در کشور کمتر از ۵ درصد است.

تردد ۵/۱ میلیون خودرو بدون بیمه‌نامه شخص ثالث

ایسنا نیز به نقل از رییس کل بیمه مرکزی خبر داد:۵/۱ میلیون خودرو فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در حال تردد هستند. رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه تعداد ماشین‌هایی که بیمه بدنه دارند خیلی کم است، گفت: فکر نمی‌کنم بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد ماشین‌ها بیمه بدنه داشته باشند. سیدمحمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: متاسفانه حدود ۵/۱ میلیون خودرو از ۱۲ میلیون خودروی موجود در کشور حتی بیمه نامه شخص ثالث هم ندارند. این موضوع در مورد موتورسیکلت‌ها خیلی بیشتر است، به طوری که از هفت میلیون موتورسیکلت، حدود سه میلیون، بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند.او با اعلام برگزاری همایشی با حضور فرمانده پلیس راه و مدیران شرکت‌های بیمه در ۲۵ بهمن ماه در همین زمینه گفت: این همایش را برگزار می‌کنیم تا از پلیس بخواهیم به صورت جدی از تردد وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث جلوگیری کنند.