افزایش نرخ دیه چالش اصلی صنعت بیمه

گروه بازار پول - دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران در مورد تحولات صنعت بیمه در سال آینده گفت: سهم بالای شخص ثالث، فشارهای زیاد و دخالت‌های بیش از حد در این بخش، فضا را برای شرکت‌های بیمه‌ای و تصمیم‌گیرندگان سخت کرده است. غلامرضا تاجگردون به موج اظهار کرد: اگر از ابتدای سال آینده، اتفاق خاصی در بحث دیه صورت نگیرد و همین روال را پیش رو داشته باشیم یا اینکه نرخ‌های مناسب برای دیه تعیین شود، می‌توانیم از صنعت بیمه تحول و نوگرایی را انتظار داشته باشیم. دبیر کل سندیکای

بیمه‌گران ایران تصریح کرد: اگر صنعت بیمه مجددا در سال آینده، درگیر یک موضوع برون زا همچون نرخ دیه شود، نباید دیگر انتظار بالندگی از صنعت بیمه داشته باشیم.

تاجگردون اظهار کرد: اگر صنعت فراغ بال داشته باشد، می‌تواند به دنبال بخش دیگر بیمه از جمله بیمه‌های زندگی و اعتباری برود. وی ادامه داد: وقتی صنعت بیمه درگیر یک موضوع جدی، اثرگذار و آزار آور باشد، دیگر نمی‌تواند فکر جدید داشته باشد و منابع خود را باید در آن جا تزریق کند. وی یکی از چالش‌های اصلی صنعت بیمه را رشته شخص ثالث و موضوع نرخ دیه عنوان کرد و گفت: تمامی‌چالش‌های صنعت بیمه به عوامل برون‌زا ربط دارد، این عوامل صنعت بیمه را اذیت می‌کند.

استقرار نظام نظارت مالی از سال آینده

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران همچنین بر استقرار سیستم نظارت مالی از ابتدای سال آینده تاکید کرد و گفت: هر چه سریع‌تر سیستم نظام تعرفه باید به سیستم نظام نظارت مالی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم از ابتدای سال آینده، صنعت بیمه با یک رویکرد جدیدی از سمت بیمه مرکزی رو به رو باشد و آن استقرار نظام نظارت مالی است.

وی در خصوص تاثیر تحریم صنعت بیمه بر حجم پوشش‌های اتکایی نیز گفت: گرچه تحریم‌ها کمی‌صنعت بیمه را آزار داده، اما با توجه به تدبیرهای دولت و بیمه مرکزی تاکنون به مشکل جدی برخورد نکردیم.

تاجگردون با توجه به تشدید تحریم‌ها در پیش‌بینی خود از وضعیت سال آینده صنعت بیمه از حیث پوشش‌های اتکایی گفت: اگر به حادثه خاصی برخورد نکنیم، فکر نمی‌کنم مشکل جدی از این منظر داشته باشیم؛ چرا که دولت و صنعت بیمه تلاش می‌کنند تا برای این ریسک‌ها راهکارهایی را داشته باشند.

افزایش ضریب نفوذ بیمه با افزایش نرخ دیه؟

وی در خصوص افزایش ضریب نفوذ بیمه نیز گفت: یک زمان ضریب نفوذ را با گسترش پوشش بالا می‌بریم و زمانی این ضریب با افزایش نرخ دیه بالا می‌رود؛ می‌توان به راحتی ضریب نفوذ بیمه را افزایش داد، اما به چه قیمتی، به قیمت عدم پوشش کامل، به قیمت اینکه شرکت‌های بیمه از بالندگی فاصله بگیرند و به دنبال پوشش‌های جدید نروند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران بر افزایش ضریب نفوذ بیمه با گسترش خدمات بیمه‌ای تاکید کرد.

نرخ شکنی، خطر جدی صنعت بیمه نیست

وی در خصوص ورود شرکت‌های جدید بیمه‌ای به بازار در سال آینده نیز گفت: فعلا شرکت‌های بیمه‌ای کیک را بین خودشان تقسیم می‌کنند.

تاجگردون در مورد کاهش نرخ شکنی شرکت‌های بیمه‌ای در سال آتی گفت: کم‌کم صنعت بیمه خودش را پیدا می‌کند و نظام نظارت تعرفه‌ای کنار گذاشته می‌شود، من خطر جدی از این حیث در آینده نمی‌بینم.