گروه بازار پول- رویترز طی گزارشی از فعالیت بانک‌های ایرانی در انگلیس نوشت، شعبه بانک صادرات ایران در لندن به‌رغم تحریم‌ها توانسته همچنان به فعالیت خود در قلب اقتصادی اروپا ادامه دهد. به گزارش فارس رویترز در گزارشی در مورد فعالیت بانک‌های ایرانی در اروپا پس از تحریم بانکی ایران نوشت: اگر نوشته آبی رنگ بیرون ساختمان یک شعبه بانکی در لندن به زبان فارسی نبود، ممکن بود شما شعبه بانک صادرات ایران را با سایر بانک‌های خارجی‌ای که در مرکز مالی لندن مشغول ارائه خدمات هستند، اشتباه بگیرید.

بانک صادرات ایران در مقایسه با بانک‌های همسایه‌اش، از بانک‌های باسابقه فعال در لندن به شمار می‌رود.

شعبه بانک صادرات در لندن یکی از معدود شعب بانک‌های ایرانی مشغول به کار در قلب اقتصادی اروپا است که به‌رغم بالا گرفتن تنش‌ها، توانسته همچنان به فعالیت خود ادامه دهد هر چند که تحریم‌های بین‌المللی موجب ارائه خدمات همراه با تاخیر به مشتریان شده و این بانک ایرانی را از ارائه خدمات نوین محروم ساخته است. فشارها بر آنها هر روز در حال افزایش است.

در نزدیکی بانک صادرات ایران، شعبه یک بانک دیگر ایرانی نیز قرار دارد، بانک سپه. نمای این دو بانک با شیشه‌های دودی که نمی‌توان داخل آن را دید پوشیده شده است که زیاد در لندن معمول نیست. این بانک‌ها تنها مجاز به ارائه خدمات در مورد وام‌هایی هستند که قبل از اعمال تحریم‌ها به مشتریانشان پرداخت کرده‌اند.