گروه بازار پول- رییس کل بیمه مرکزی ایران با اعلام ۴ رویکرد صنعت بیمه در کشور، افزایش سرانه و ضریب نفوذ بیمه، توسعه بازار و نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه را از جمله این رویکردها اعلام کرد. سید محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اعلام ۴ رویکرد بیمه مرکزی ایران به منظور توسعه صنعت بیمه در کشورمان گفت: افزایش سرانه بیمه در کشور، افزایش ضریب نفوذ بیمه، توسعه بازار بیمه‌ای و نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه از جمله این رویکردها است.

رییس شورای‌عالی صنعت بیمه کشور با تاکید بر اینکه نظارت جدی بر بیمه‌گران و شرکت‌های بیمه در سال جاری با جدیت در دستور کار است، افزود: تنها به شرکت‌های بیمه ای مجوز ارائه می‌شود که در بخش‌ها و رشته‌های جدید بخواهند فعالیت داشته باشند.وی عنوان کرد: بیمه مرکزی خواستار ورود شرکت‌های بیمه با محوریت بیمه‌های زندگی است تا این نوع بیمه‌ها گسترش یابد، این در حالی است که مجوز فعالیت به شرکت‌های بیمه غیرزندگی پیش از این اعطا می‌شد.

کریمی صنعت بیمه را در کنار سیستم مالی و پولی کشور باعث توسعه اقتصاد دانست و افزود: شفاف‌سازی و توسعه از جمله برنامه‌هایی است که پیگیری می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی ایران رقابت‌پذیری در صنعت بیمه را بحثی محوری قلمداد و اظهار کرد: رقابت سالم بین شرکت‌های بیمه باید مد نظر قرار گیرد، در این راستا شرکت‌های بیمه به منظور حفظ بازارهای موجود و کسب بازارهای جدید با یکدیگر رقابت می‌کنند.