فارس - مدیر عامل بیمه کارآفرین با اشاره به اینکه چالش جدی صنعت بیمه در شرایط فعلی بیمه شخص ثالث و درمان است، از رفتار غیر حرفه‌ای برخی شرکت‌های بیمه در این زمینه خبر داد. عبدالمحمود ضرابی با بیان این مطلب که سال گذشته صنعت بیمه با توجه به شرایط اقتصادی کشور رشد مطلوبی را در حق بیمه‌ها تجربه کرد، اظهار کرد: رشد حق بیمه و تعداد بیمه‌نامه از آن جهت قابل اهمیت است که شرکت‌های بیمه در بازار بدون تعرفه با رقابتی مناسب و دریافت نرخ حق بیمه منطقی به آن دست پیدا کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه به‌رغم کاهش میزان حق بیمه هر بیمه نامه از لحاظ نرخ، در مجموع میزان حق بیمه رشد مطلوبی داشته، افزود: این امر نشان‌دهنده تلاش موثر فعالان صنعت بیمه کشور است.

مدیر عامل بیمه کارآفرین با ارزیابی عملکرد صنعت بیمه ظرف دو سال اخیر، تصریح کرد: به عقیده بنده در دو سال اخیر بیمه‌های زندگی روند صعودی را تجربه کرده‌ است. البته در حال حاضر صنعت بیمه با توجه به پتانسیل‌های داخلی توسعه چندانی نیافته، اما باید این نکته را متذکر شد که این صنعت طی دو سال اخیر در مقایسه با سال‌های گذشته با توسعه مناسبی مخصوصا در بیمه‌های زندگی روبه‌رو شده است.

این مقام مسوول در بیمه کارآفرین با اشاره به اینکه پیش از این ماهیت بیمه‌های عمر فقط پس‌اندازی بوده و امروز به سوی اصل سرمایه گذاری نیز پیش رفته، افزود: با تلاش شرکت‌های بیمه در معرفی مزایای بیمه‌های زندگی وضعیت این بیمه‌نامه با توجه به عدم توسعه یافتگی سال‌های گذشته خود بسیار مناسب است.

تعیین میزان دیه مشکل اصلی بیمه‌های شخص ثالث

وی بیمه شخص ثالث و درمان را همچنان بزرگ‌ترین معضل شرکت‌های بیمه در سطح کشور دانست و گفت: در بیمه شخص ثالث و درمان همچنان شرکت‌های بیمه متحمل ضرر هستند که دراین میان تعیین حق بیمه از طرف دولت و تعیین میزان دیه از سوی قوه قضائیه تاثیر مضاعفی بر ضرردهی این بیمه‌نامه‌ها دارد.

ضرابی اضافه کرد: شرکت‌های بیمه قادر به عدم پذیرش بیمه درمان موسسات نیستند و برای جذب بیمه‌گذار و مشتری مداری باید این امر را در کنار دیگر بیمه‌ها در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

وی در خصوص بیمه شخص ثالث نیز اظهار کرد: به واسطه آنکه بیمه شخص ثالث اجباری است، شرکت‌های بیمه برای حیات خود ملزم به ارائه این بیمه‌نامه به مشتریان هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت‌های بیمه برای جبران ضرردهی خود در دو بیمه نامه مذکور به ارائه پوشش‌های مختلف به بیمه‌گذاران گرایش پیدا کرده‌اند، اضافه کرد: اما متاسفانه با حذف بازار تعرفه در صنعت بیمه، شرکت‌هایی هستند که برای کسب سود بیشتر و بقا، غیر حرفه‌ای عمل کرده و نرخ‌های نامطلوبی را ارائه می‌دهند.

مدیر عامل بیمه کارآفرین ضمن بیان این مطلب که ۵۵ درصد پرتفوی این شرکت بیمه را بیمه‌های زندگی به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: طرح جدید این شرکت بیمه‌های کشاورزی است که متاسفانه به‌رغم تبلیغات با عدم توجه مردم روبه‌رو شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه بیمه‌های کشاورزی براساس اعداد بزرگ فعالیت کرده و در صورت تعداد کم بیمه نامه قطعا با زیان مواجه خواهد شد، گفت: البته با وجود ضرردهی در این بیمه‌نامه این شرکت بیمه همچنان خدمات خود را به قشر کشاورز مخصوصا گلخانه‌داران ادامه خواهد داد که امیدواریم در آینده با اقبال عمومی روبه‌رو شود.