گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل بیمه البرز از ارائه پوشش جدیدی با عنوان بیمه سرطان از سوی این شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: انحصار صدور این بیمه نامه تا پنج سال در اختیار بیمه البرز است. محمد ابراهیم امین در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعتبار با اشاره به دریافت مجوز عرضه بیمه سرطان از بیمه مرکزی اظهار کرد: در کمتر از یک ماه آینده، این نوع بیمه نامه عملیاتی و اعلام عمومی خواهد شد که با دریافت حق بیمه‌ای اندک، پوشش بلندمدتی برای مردم ایجاد خواهد شد و در صورت ابتلا به این بیماری، بیمه البرز هزینه‌های درمان را پرداخت خواهد کرد. وی با بیان این نکته که این بیمه نامه در مرحله طراحی‌های سیستماتیک از لحاظ فرم و نرم‌افزار صدور است که بلافاصله پس از نهایی شدن، جزئیات آن اعلام عمومی خواهد شد.

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر این نکته که بیش از ۷۵ میلیون ایرانی به صورت بالقوه مشتری بیمه نامه سرطان هستند پیش‌بینی کرد که با توجه به انحصار پنج‌ساله این بیمه نامه، بازار گسترده‌ای برای این نوع پوشش در سطح کشور ایجاد شود. وی با اشاره به این نکته که حق بیمه این نوع پوشش، متناسب با سن افراد بیمه شده است، یادآور شد: برای طراحی این بیمه نامه، ۶ ماه کار کارشناسی با بهره‌گیری از متخصصان پزشکی و آمار انجام شده و تمامی محاسبات صورت گرفته و مورد تایید بیمه مرکزی قرار گرفته است. به گفته امین، با نهایی شدن طراحی‌ها و تدارک نرم افزارها، ۵۰ شعبه و یک‌هزار و ۷۰۰ نمایندگی بیمه البرز در سراسر کشور آمادگی فروش بیمه نامه سرطان را خواهند داشت. مدیرعامل بیمه البرز تاکید کرد که بیمه‌نامه سرطان، بازار بیمه را متحول خواهد کرد و نگرانی ۷۵ میلیون ایرانی را در تامین هزینه‌های ابتلا به این بیماری مرتفع خواهد کرد. وی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور است که شرکت بیمه‌ای برای یک بیماری خاص، پوشش بیمه‌ای ارائه می‌کند که همین موضوع، آثار روانی مثبتی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

تحقق سود ۶ ماهه با ۱۰ درصد افزایش

مدیرعامل بیمه البرز در مورد تحقق سود پیش‌بینی شده این شرکت اظهار کرد: سودی را که برای ۶ ماهه در بودجه سال ۹۰ پیش بینی کرده بودیم با ۱۰ درصد افزایش محقق شده است. وی سرمایه بیمه البرز را در شرایط کنونی ۶۰ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: برای سال جاری به ازای هر سهم ۳۶ تومان سود پیش‌بینی شده که حدود ۲۰ تومان آن در ۶ ماهه پوشش داده شده است. امین در مورد سرمایه‌گذاری‌های بورسی این شرکت هم گفت: خوشبختانه یک پورتفوی ۶۰ میلیارد تومانی بورسی داریم که سود حاصل از خرید و فروش، سود سهم و تفاوت قیمت‌های حاصل شده این سهام، بیش از پیش بینی‌ها بوده و با توجه به این که با وضعیت کنونی رشته شخص ثالث، سودی از محل عملیات بیمه‌گری نصیب شرکت نمی‌شود، تمامی سود شرکت از محل سود سپرده‌های بانکی و معاملاتی بورسی به دست آمده است.

رشد ۴۰ درصدی پورتفوی بیمه البرز در ۸ ماه

امین به رشد ۴۰ درصدی پورتفوی شرکت بیمه البرز در ۸ ماهه ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد بیمه نامه‌های صادره در این مدت یک میلیون و ۳۵۰ هزار فقره و حجم حق بیمه دریافتی شرکت، ۲۸۴ میلیارد تومان بوده است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد. به گفته وی، بیمه البرز در سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده بود. وی با بیان این نکته که بیشترین رشد شرکت در رشته‌های اشخاص، خودرو، مسوولیت و باربری بوده است، یادآور شد: خسارت پرداختی بیمه البرز هم با ۴۲ درصد رشد به ۱۶۵ میلیارد تومان در پایان آبان ماه رسیده است. مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر این نکته که فروش بیمه نامه‌های خرد این شرکت در سال جاری افزایش یافته است، گفت: عمده فروش شرکت، مربوط به بیمه‌های خرد است ضمن این که با انعقاد قرارداد با کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل، اتباع خارجی نیز تحت پوشش این شرکت قرار گرفته‌اند. امین ادامه داد: در چارچوب این قرارداد، تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از ۸۰۰ هزار اتباع خارجی مقیم ایران به بیمه البرز مراجعه کرده و بیمه نامه خریداری کرده‌اند. وی در مورد نسبت خسارت این پوشش گفت: در پوشش بیمه درمان باید زمان خاصی بگذرد تا خسارت‌ها مشخص شود، اما در زمینه بیمه اتباع خارجی تاکنون نسبت خسارت آن مطلوب بوده است. مدیرعامل بیمه البرز هدف اصلی از تحت پوشش قراردادن اتباع خارجی را ارتباط با سازمان ملل به عنوان یک مشتری جهانی ذکر کرد و گفت: تعامل با سازمان ملل که نصف حق بیمه اتباع خارجی را می‌پردازد، اعتبار بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود، ضمن اینکه در محاسبات طراحی و ارائه این پوشش، تجزیه و تحلیل‌های اقتصادی نیز صورت گرفته و تاکنون هم جواب داده است.