گروه بنگاه‌ها_ مدیرعامل بیمه ایران از تاسیس یک شرکت اختصاصی بیمه عمر تا پایان سال جاری توسط بیمه ایران خبرداد و گفت: تخلفات نمایندگی‌ها و کارگزاری‌های بیمه را به مسوولان بیمه معرفی کنید. جواد سهامیان مقدم در گفت‌وگو با مهر به برنامه جدید بیمه مرکزی ایران برای توسعه بیمه‌های زندگی و اعتبار در کشور اشاره و تصریح کرد: ما باید پتانسیل‌ها وظرفیت‌های بالقوه صنعت بیمه را به بالفعل تبدیل کنیم.

مدیرعامل بیمه ایران از وجود ظریت بالایی که برای بیمه‌های اعتباری وعمردر کشور وجود دارد، خبر داد و یکی از نیازهای فعلی جامعه ما را توسعه این بیمه‌ها اعلام کرد.

وی با اظهار تاسف نسبت به اینکه سهم بیمه‌های زندگی در کشورمان ۱۰ درصد کشورهای پیشرفته است، تصریح کرد: فضای قابل توجهی برای توسعه و رشد بیمه‌های زندگی در کشورمان وجود دارد.

سهامیان مقدم با تاکید بر اینکه از برنامه بیمه مرکزی برای توسعه بیمه‌های زندگی، عمر و اعتباری استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: برای این کار برنامه‌ریزی‌هایی را صورت داده‌ایم.

مدیرعامل تنها بیمه دولتی در ایران گفت: بر این اساس تا پایان سال جاری یک شرکت بیمه عمر اختصاصی توسط بیمه ایران راه‌اندازی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تخلف برخی از شرکت‌های بیمه در دریافت مبالغ مازاد حق بیمه شخص ثالث پس از ابلاغ دیه ۹۰ میلیون تومانی عنوان کرد: به دنبال اعلام قوه قضائیه قرار بر این شده است که با دستور دولت و حرکت شرکت‌های بیمه، افرادی که دارای بیمه نامه کامل شخص ثالث تا تاریخ اول آبان ماه امسال بودند، هیچ‌گونه حق بیمه اضافی تا پایان سال پرداخت نکنند و اعتبار بیمه‌نامه آنها تا پایان سال ادامه داشته باشد.

سهامیان مقدم اضافه کرد: اما براساس توافقات صورت گرفته سقف تعهدات شرکت‌های بیمه افزایش یافت و اگر شرکت بیمه‌ای از بیمه‌گذاران مبلغ مازادی دریافت کرده باشد، خطا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیمه‌گذاری بابت ماه‌های باقیمانده تا پایان سال بابت بیمه شخص ثالث با تعهد ۹۰ میلیون تومانی حق بیمه اضافی از بیمه‌گذار دریافت کرده باشد خطاکار است و مردم باید آن را به مسوولان بیمه اطلاع دهند.

مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد: اگر مردم در نمایندگی‌ها و کارگزاری‌های بیمه ایران از مردم بابت بیمه شخص ثالث با ابلاغیه جدید پولی اضافی دریافت کردند که قطعا چنین نخواهد بود یا هر مورد دیگری، موضوع را به مسوولان بیمه ایران اطلاع دهند.