گروه بنگاه‌ها -نسبت کفایت سرمایه در بانک توسعه صادرات که نشان دهنده انعطاف‌پذیری بانک در مواجهه با ریسک‌های مختلف است، نزدیک به ۳۴ درصد است. طبق مقررات کمیته بال یک، نسبت کفایت سرمایه ۸ درصد و بر اساس مقررات کمیته بال دو، نسبت کفایت سرمایه ۱۲درصد تعیین شده است. بر اساس گزارش تحلیلی ترازنامه مدیریت امور مالی بانک توسعه صادرات، تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ۶۲ درصد کل دارایی‌های این بانک را تشکیل می‌دهد که طبق ترازنامه، این رقم در ۲ ماهه گذشته دو درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، از آنجا که بهترین ترکیب ترازنامه‌ای به گونه‌ای است که درصد ترکیب بدهی‌ها بیشتر از ترکیب حقوق صاحبان سهام باشد، بررسی سپرده‌های ارزی این بانک نیز نشان می‌دهد که این سپرده نیمی از ترکیب بدهی‌ها را در بانک توسعه صادرات ایران تشکیل می‌دهد.

بر این اساس، در جدول ترکیب بدهی‌های بانک توسعه صادرات در پایان شهریورماه ۹۰ ، سپرده‌های ارزی نیمی از ترکیب بدهی‌ها را در این بانک تشکیل می‌دهد. بدهی از محل حساب ذخیره ارزی و بدهی از محل سپرده‌های ریالی به ترتیب ۱۹ و ۱۵ درصد ترکیب بدهی‌های بانک را در پایان شهریورماه ۹۰ شکل می‌دهند.