گروه بنگاه‌ها- در پی انتشار گسترده ‌خبری مبنی بر «استعفای دسته‌جمعی اعضای هیات مدیره ‌بانک سامان» روابط عمومی بانک سامان ارائه توضیحات و نکاتی چند را با هدف روشن شدن اذهان عمومی و یادآوری ضرورت ارائه تحلیل صحیح و کارشناسی شده در مقوله‌ای که با حسن شهرت یک سازمان پویا و پایدار ارتباط دارد، ضروری می‌داند. ۱- جلسه ‌مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک سامان در روز پنج‌شنبه مورخ ۲۶/۸/۱۳۹۰ با دستور جلسه ‌انتخاب اعضای اصلی و علی‌البدل هیات مدیره و جهت اطلاع‌رسانی به سهامداران محترم بانک به منظور رفع ابهامات احتمالی تشکیل گردید. این جلسه در راستای تصمیم هیات مدیره بانک برای بهینه‌سازی ساختار حاکمیت شرکتی بانک و استفاده از حضور سهامداران حقوقی در هیات مدیره ‌جدید برگزار شد که در نتیجه ‌آن و در انتخاب اعضای جدید هیات مدیره، سه عضو حقوقی پیشین هیات مدیره ‌بانک (موسسه ‌صندوق حمایت از بازنشستگان فولاد ایران، شرکت‌ بیمه سامان، شرکت ایران و غرب) برای هیات مدیره ‌جدید نیز انتخاب شده و تغییر اشخاص حقیقی صرفا برای ایجاد امکان حضور اشخاص حقوقی صورت گرفته و مطلقا هیچ ربطی به سایر مسائل مطرح شده ندارد. توضیح این که از آنجا که اجرای این تصمیم در اثنای دوره ‌ماموریت مدیران انتخاب شده در جلسه ‌مجمع عمومی سالانه مورخ ۱۹/۴/۱۳۹۰ بوده، برای رعایت مقررات لایحه ‌اصلاحی قانون تجارت، اعضای هیات مدیره با هدف رفع هرگونه مانع قانونی و تسهیل تصمیم‌گیری سهامداران، استعفای خود را در جلسه ‌مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده ‌مورخ ۲۶/۸/۱۳۹۰ به هیات رییسه ‌مجمع اعلام نمودند تا زمینه ‌انتخاب اعضای جدید فراهم شود. بدیهی است چنین تغییراتی در شرکت‌های تجاری و مالی فرآیندی معمول و تابع سیاست‌های داخلی آنها در جهت حفظ منافع سهامداران و مشتریان خود می‌باشد و لاغیر.

۲- در جلسه ‌مذکور گزارش کاملی از عملکرد بانک سامان در رابطه با موضوع کلاهبرداری گروه امیر منصور آریا از شبکه بانکی کشور ارائه گردید و اعلام شد که بانک سامان در پرونده ‌مذکور صرفا اقدام به تنزیل اسناد صادره توسط بانک‌های دیگر نموده و این معاملات را با رعایت کامل قوانین بانکی مترتب انجام داده است. همچنین نظر حقوقی کارشناسان صاحب‌نظر در خصوص اعتبار قانونی عملیات خرید اسناد انجام شده توسط بانک سامان ارائه شد و سهامداران محترم بانک پس از استماع این گزارش عملکرد هیات مدیره و مدیرعامل را تایید نمودند.

۳- بانک سامان از زمان مطرح شدن پرونده ‌کلاهبرداری گروه منسوب به امیر منصور آریا تاکنون صادقانه و صمیمانه همکاری لازم و کامل خود را با قوه محترم قضاییه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام داده و از این پس نیز این همکاری جدی تداوم خواهد داشت تا با مشخص شدن کامل ابعاد این پدیده ‌شوم در نظام بانکی کشور زمینه ‌بروز چنین حوادثی در آینده منتفی گردد. بدیهی است پیشگیری از هرگونه تخلف و رفتار غیرقانونی در جهت منافع و مصالح عمومی جامعه و به تبع آن منافع بانک سامان می‌باشد که در دوره ‌فعالیت خود همواره بر صداقت و قانون‌مداری تاکید داشته و از این پس نیز خواهد داشت.