گروه بنگاه‌ها - مدیر پست بانک خراسان شمالی اظهار کرد: تعداد ۱۵۲ دفتر خدمات بانکی پست بانک در این استان خدمات متنوع و نوین بانکی را در روستاها و مناطق محروم استان به صورت لحظه‌ای ارائه می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری اعتبار، حمید محمدی مقدم در نخستین همایش دفاترخدمات بانکی و ICT روستایی گفت: این استان با وسعتی بیش از ۲۸ هزار کیلومتر مربع حدود دو درصد از مساحت کل کشور را تشکیل داده و بالغ بر ۸۵۰ هزار نفر نیز جمعیت دارد که نزدیک به ۶۰ درصد آن در روستا ساکن هستند و از خدمات متنوع پست بانک استفاده می‌کنند.

وی افزود: براساس برنامه چهارم توسعه کشور هدف از ایجاد دفاتر خدمات ارتباطی روستایی دسترسی آسان روستاییان به خدمات مورد نیاز دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بود که به همین جهت از این دفاتر تحت عنوان پیشخوان دولت نام برده می‌شود.

محمدی مقدم اظهار کرد: در راستای گسترش اهداف دولت و توسعه و عمران روستاها با اعتبار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد ۱۰ هزار دفتر خدمات ارتباطی روستایی در سطح کشور ایجاد و راه‌اندازی شد که در این راستا پست بانک به عنوان یکی از بانک‌های دولتی فعالیت‌های خود را با حضور موثر ارائه خدمات نوین بانکی آغاز کرد و در این مدت نیز توانسته است بخشی از خدمات مورد نیاز بانکی ساکنان روستاها را برآورده کند.