گروه بنگاه‌ها- سامانه صدور ضمانتنامه‌ها و ال سی‌های داخلی ریالی بانک صادرات ایران آماده بهره‌برداری شد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات با حضور مهندس پیشرو مدیرعامل، خدارحمی عضو هیات مدیره و سایر مسوولان این بانک، سامانه صدور ضمانتنامه‌ها و ال سی داخلی ریالی در شعبه مرکزی بانک صادرات مورد بازدید و آزمایش قرار گرفت. در این بازدید، سامانه فوق به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و مدیرعامل و هیات همراه از نحوه کار، مزایا و جزئیات آن مطلع شدند.

بر اساس این گزارش، با ایجاد این سامانه، کلیه ال سی‌های ریالی از این پس توسط سامانه مذکور صادر خواهد شد و از جمله مزیت‌های آن کنترل آنلاین ال سی‌ها توسط ارکان بازرسی و اعتباری و الزام شعب به رعایت سقف اعتباری است. سامانه صدور ضمانتنامه‌ها و ال سی‌های داخلی ریالی به منظور پیشگیری از تخلفات احتمالی و کنترل و نظارت بیشتر آماده شده است.

با راه‌اندازی و عملیاتی شدن این سامانه، مشتری (ذینفع) می‌تواند با ورود به وب سایت بانک صادرات ایران(www.bsi.ir) از طریق بخش دسترسی سریع و وارد کردن مشخصات ضمانتنامه خود به صورت آنلاین از اصالت و اعتبار آن اطمینان حاصل کند.