گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل بانک سپه خبر از حضور فعال بانک سپه در صنعت نفت داد و گفت: میدان‌های مشترک با مشارکت بانک سپه توسعه پیدا کرده و نفت آن استخراج خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه دکتر رامین پاشایی فام در سمینار سراسری مدیران ارشد بانک سپه با بیان اینکه بانک سپه به دنبال جایگاه اصلی خود در بین بانک‌ها است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال روش‌هایی هستیم تا جایگاه بانک سپه را ارتقا دهیم و بتوانیم رتبه بهتری را به دست آوریم.

رییس هیات مدیره بانک سپه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص جهت‌گیری بانک در اجرای طرح‌های کلیدی کشور گفت: جهت‌گیری بانک سپه نقش آفرینی در طرح‌های بزرگ کشور است. بنابراین با تلاش بیشتر همکاران در بانک سپه به دنبال آن هستیم تا هم برای بانک و هم برای کشور سودآوری داشته باشیم. وی در ادامه با اشاره به حوزه‌هایی که بانک سپه در آنها وارد شده و ارتباط با فعالیت‌های کلان اقتصادی کشور دارد، افزود: حضور فعال در حوزه‌های نفتی همچون پروژه عظیم میادین مشترک، همچنین اجرای پل خلیج‌فارس از اقدامات بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی برای نقش آفرینی بیشتر و پررنگ‌تر و کمک به تحقق اهداف استراتژیک دولت خدمتگزار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: احداث پل ۲ کیلومتری خلیج فارس سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون یورویی می‌خواهد تا آرزوی ۵۰ ساله کشور برای دسترسی راحت‌تر به این شاهراه محقق شود. مدیرعامل در ادامه در خصوص عاملیت طرح ملی خرید تضمینی گندم و برنج افزود: بانک سپه در طرح خرید تضمینی گندم و برنج موفقیت خوبی را به دست آورد و توانست خدمات درخور و شایسته‌ای به کشاورزان ارائه کند. وی در ادامه سخنانش در سمینار مدیران ارشد اظهار کرد: بانک سپه به دنبال نوآوری، خلاقیت و کارهای جدید بوده است؛

چرا که کشور نیازمند توسعه است و بانک سپه قطعا در این توسعه نقش‌آفرینی اساسی خواهد داشت.

دکتر پاشایی فام با اشاره به نقش‌آفرینی بانک سپه در توسعه اقتصادی کشور گفت: با وجود پتانسیل بالا در بانک سپه و با توجه به فضای رقابتی موجود، بانک توان آن را دارد تا جایگاه خود را در بین بانک‌ها ارتقا دهد.

مدیرعامل بانک سپه افزود: با توجه به اقبال عمومی‌ای که از سوی دولت و مردم نسبت به بانک سپه وجود دارد، بی‌شک تحقق اهداف مد نظر امکان‌پذیر خواهد بود.

دکتر پاشایی فام در ادامه با بیان اینکه بانک سپه اولین بانکی بود که از روش صکوک اجاره استفاده کرد، اظهار کرد: بانک با استفاده از این روش توانست منابع قفل شده را تبدیل به صکوک اجاره کند و ظرف مدت ۲۰دقیقه، ۱۰۸ میلیارد تومان از بازار سرمایه کشور جمع‌آوری کند. رییس هیات مدیره بانک با اشاره به اینکه اکثر دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها بانک سپه را بانک موفقی می‌دانند و رضایت خوبی از بانک وجود دارد، افزود: بانک سپه در چارچوب رعایت قوانین و مقررات به دنبال آن است تا وضعیت خود را در رشد منابع بهتر کند.

دکتر پاشایی فام در ادامه سخنانش در خصوص ارتباط بانک سپه با وزارت نفت گفت: برای توسعه حوزه‌های نفتی پروژه‌های زیادی داریم و کارهای جدیدی را با این وزارتخانه شروع کرده‌ایم یا در حال بررسی داریم.

وی افزود: بانک سپه در عرصه نفتی پروژه‌های کم ریسک و پربازدهی را شروع کرده که آثار و برکات آن در آینده متوجه اقتصاد کشور خواهد شد.