گروه بنگاه‌ها- تمامی آثار هنری واقع شده در گالری‌های مختلف برج میلاد تهران و همچنین بازدیدکنندگان و میهمانان این نماد پایتخت در برابر حوادث مختلف بیمه شدند.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، براساس تفاهم‌نامه‌ای که برج میلاد با شرکت سهامی بیمه ایران منعقد کرده است، تمامی میهمانان، بازدیدکنندگان و کارکنان برج میلاد تهران در برابر حوادث غیرمترقبه طبیعی یا غیرطبیعی بیمه می‌شوند.

براساس قرارداد منعقده بین بیمه ایران و برج میلاد، بلندترین سازه ایران و نماد پایتخت، با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای بیمه ایران قرار گرفت.

پوشش‌های بیمه‌ای برج میلاد تهران به چهاردسته بیمه مهندسی تمام خطر مقاطعه کاری و نصب، بیمه مهندسی سازه‌های تکمیل شده ساختمانی، بیمه مسوولیت کارفرما در قبال کارکنان و بیمه مسوولیت اشخاص ثالث و پارکینگ می‌شود.

بنابر این گزارش بیمه مهندسی تمام خطر مقاطعه کاری و نصب شامل صاعقه، انفجار، آتش‌سوزی، زلزله، آتشفشان، رانش زمین، نشست زمین و... خسارت‌های هنگام تمیزکردن یا تعمیرکردن، خسارت‌های وارد به ابزار، لوازم و تجهیزات، دزدی، خسارت‌های وارد به سازه ساخته شده با اقلام نصب شده، خسارت‌های وارد به مصالح با اقلام دپو شده با انبار در محدوده کارگاه پروژه، باران، برف، بهمن، نشت یا نفوذ آب، سقوط اشیا، خسارت‌های ناشی از کاربرد آب یا سایر اقدامات جهت اطفای حریق، خرابکاری، نوسان برق، قطع برق، آب، گاز یا هر سوخت دیگر است.

بیمه مهندسی سازه‌های تکمیل شده ساختمانی شامل صاعقه، انفجار، آتش‌سوزی، زلزله، رانش زمین، نشست زمین، لغزش زمین، ریزش کوه، سرما، برف، تصادم یا سقوط اشیا و... است.

در بخش بیمه مسوولیت کارفرما در قبال کارکنان به غرامت هزینه‌های پزشکی، نقص عضو و فوت و همچنین در بیمه مسوولیت اشخاص ثالث و پارکینگ به غرامت هزینه‌های پزشکی، نقص عضو و فوت و خسارت مالی وارد بر اشخاص ثالث اشاره شده است.

برج میلاد تهران که نتیجه تلاش مهندسان و متخصصان ایرانی است، با کاربری های خاص و چند منظوره در جهت ارتقای خدمات مختلف از جمله گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد و توسعه یافته است.

این مجموعه با پیوند طراحی نوین و ایرانی ـ اسلامی به عنوان نماد نوین تهران بزرگ است، در مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران برج میلاد، مرکز همایش‌های بین‌المللی، هتل پنج ستاره و مرکز تجارت جهانی قرارگرفته که مهم‌ترین بخش آن برج میلاد است و همه روزه میزبان تعداد زیادی ازگردشگران داخلی و خارجی است که از این برج زیبا دیدن کرده و ازخدمات متنوع آن بهره‌مند می‌شوند که تماما تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفته است.