گروه بنگاه‌ها- احمد مقصود پیشه معاون فنی اتکایی بیمه معلم گفت: با توجه به اهمیت بالای مقوله زلزله، ضرورت دارد در برنامه پنج ساله مورد توجه مسوولین قرار گیرد. به گزارش اداره روابط عمومی بیمه معلم، وی با بیان اینکه آموزش‌های فراگیر در بخش زلزله به صورت نظری و عملی برای اقشار مختلف مردم، تقویت هیات علمی دانشگاه‌ها در این بخش و رشته‌های بین بخشی، تهیه دستورالعمل‌های فنی توسط شهرداری‌ها و انجمن مهندسی زلزله نظارت بر ساخت و سازهای شهری و روستایی باید از برنامه‌های ضروری باشد که مورد توجه مسوولین و سازمان‌های مردم نهاد قرارگیرد، افزود: علاوه بر اقدام‌های پیشگیرانه در امر زلزله، پوشش‌های بیمه‌ای به صورت اجباری نیز ضرورت دارد، چراکه ایران یکی از ده کشور حادثه خیز دنیا به حساب می‌آید.

مقصود پیشه با ابراز خرسندی ازتصویب لایحه بیمه همگانی حوادث طبیعی توسط مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید ساختمان‌های اداری و مسکونی نیز تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند تا در زمان بروز حادثه خسارت‌ها تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه در این رابطه لازم است مردم و مسوولین نسبت به این قانون آشنایی لازم داشته باشند ،شبکه فروش شرکت‌های بیمه اعم از شعب، نمایندگان و کارگزاران نیزباید تحت آموزش نحوه فروش این نوع بیمه‌نامه‌ها قرار گیرند.