گروه بازار پول- همزمان با انتصاب مدیرعامل جدید صندوق مهر امام رضا (ع) بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق مهر امام رضا (ع) ادغام شدند. به گزارش ایسنا، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ در مراسم معارفه‌ مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) با اعلام ادغام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: امیدواریم مدیرعامل جدید این صندوق فرآیند ادغام را با سرعت و دقت لازم و طبق قوانین و مقررات در اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه زمان قانونی برای به انجام رساندن فرآیند ادغام سه الی چهار ماهه است، اظهار کرد: با ادغام بانک صندوق مهر ایران در صندوق مهر امام رضا (ع) یک ظرفیت ارزشمند و مناسب در امر قرض‌الحسنه در سراسر کشور به وجود می‌آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مسوولان کشور که برای آن اهمیت زیادی قائل هستند، برطرف شدن معضل بیکاری و اشتغالزایی برای جوانان است.

شیخ‌الاسلامی ادامه داد: صندوق مهر امام رضا (ع) امروز به مثابه اورژانس اشتغال کشور است و با ارائه‌ سرمایه‌ اندک به طبقات ضعیف جامعه به آنها کمک می‌کند تا برای خود شغلی ایجاد و معیشت خود را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این صندوق براساس قرض‌الحسنه‌بودن آن است، تصریح کرد: سنت قرض‌الحسنه با محوریت صندوق مهر امام رضا (ع) در سراسر کشور عمومیت و گسترش پیدا کرده است. وزیر تعاون، کار و اشتغال در پایان بیان کرد: عملکرد صندوق مهر امام رضا (ع) بسیار روشن و شفاف است.

در این مراسم مصطفی‌پور که پیش از این مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بود به عنوان مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) معرفی شد.