گروه بنگاه‌ها- طبق آمارهای اولیه از عملکرد بازار بیمه کشور، در سه ماه نخست امسال شرکت‌های بیمه میهن، پاسارگاد و سامان بیشترین رشد حق بیمه تولیدی در بازار بیمه کشور را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش پایگاه خبری اعتبار، عملکرد شرکت‌ها در بازار بیمه کشور طی سه ماهه اول سال ۱۳۹۰ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از سوی بیمه مرکزی مورد بررسی قرار گرفته و در آن نرخ رشد حق بیمه تولیدی شرکت‌های بیمه اعلام شده است.

بر این اساس، شرکت بیمه تازه تاسیس میهن (صدور پروانه فعالیت بهمن ۸۷ ) با ۳۹ هزار و ۹۲۰ میلیون ریال حق بیمه تولیدی با نرخ رشد ۱۳/۱۰۵ درصدی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. همچنین شرکت بیمه پاسارگاد با حق بیمه تولیدی ۲۹۶ هزار و ۸۰۷ میلیون ریال و نرخ رشدی معادل ۱۹/۹۲ درصد به کسب رتبه دوم در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه دست یافته است. بیمه سامان نیز با ۲۱۵ هزار و ۵۵۹ میلیون ریال حق بیمه تولیدی با نرخ رشد ۶۴/۹۷ درصد رتبه سوم از بازار بیمه کشور را از آن خود کرد. بر اساس این گزارش شرکت‌های بیمه توسعه، ایران معین، معلم، ایران، سینا، کارآفرین، البرز، دی، آسیا، پارسیان و رازی رتبه‌های چهارم تا چهاردهم را به خود اختصاص دادند. بیمه نوین، حافظ، دانا و ملت هم رتبه‌های پانزدهم تا هجدهم را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

طبق این آمارها، بر اساس سهم بازار ۱۹ شرکت بیمه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با توجه به حق بیمه تولیدی شرکت‌های بیمه، بیمه ایران، آسیا، البرز، پارسیان، توسعه، دانا، کارآفرین، سینا و معلم رتبه‌های اول تا نهم را از بازار بیمه کشور به خود اختصاص دادند.

همچنین طبق آمارهای اولیه عملکرد بازار بیمه کشور که با استفاده از آمار ارائه شده از جانب شرکت‌های بیمه در اداره بررسی‌های آماری بیمه مرکزی تهیه شده است، شرکت بیمه پاسارگاد با رقمی معادل ۹۸/۱ درصد سهم از بازار بیمه کشور رتبه دهم را کسب کرده است. شرکت بیمه رازی با ۸/۱ درصد سهم بازار رتبه یازدهم، بیمه نوین با ۷۲/۱درصد رتبه دوازدهم، بیمه سامان با ۴۴/۱ درصد رتبه سیزدهم، بیمه ملت با ۴۰/۱ درصد رتبه چهاردهم و شرکت‌های بیمه دی، میهن، ایران معین، کوثر و حافظ رتبه‌های پانزدهم تا نوزدهم از بازار بیمه کشور را به دست آوردند.

طبق گزارش‌های دریافتی، بیمه‌های اتومبیل نسبت به سایر رشته‌های آتش‌سوزی، مسوولیت، مهندسی، باربری، اشخاص و سایر بیمه‌ها از پرتفوی بازار بیمه کشور رقمی معادل ۶۲/۵۲درصد را به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب بیمه‌های اشخاص بعد از بیمه اتومبیل با بیشترین نسبت یعنی ۸۱/۲۷درصد بیشترین سهم بازار را داراست. همچنین بیشترین خسارت پرداختی در بازار بیمه کشور در بیمه‌های اتومبیل با رقم ۵۳/۵۶ درصد به ثبت رسیده است.