ایلنا- مدیر عامل شرکت بیمه البرز گفت: وابستگی به درآمدهای نفتی و مالکیت و مدیریت دولت در بخش اعظمی از منابع منجر به کاهش بهره‌وری در کشور شده است. محمد ابراهیم امین، مدیر عامل شرکت بیمه البرز با بیان اینکه سایه این مسائل را در صنعت بیمه هم می‌توان دید، تصریح کرد: اتکای اقتصاد دولت به نفت منجر به آن شده است که درآمدهای نفتی در هر مکانی که ریسک و حادثه‌ای رخ دهد خسارت‌ها را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مدیران دولتی به دلیل تسلط بر منابع و کلیه دارایی‌های کشور اعتقادی به بیمه ندارند، یادآور شد: بیمه در حال حاضر برای افراد، بنگاه‌ها و خانوارهایی مفید است که نگران جان، مال و مسوولیت خود هستند. به عنوان مثال یک بنگاه خصوصی که کلیه دارایی‌های آن متعلق به مدیران است هیچ‌گاه بدون پوشش بیمه‌ای فعالیت نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز یادآور شد: تا زمانی که بخش اعظم اقتصاد کشور تحت کنترل دولت قرار دارد بیمه به طور طبیعی توسعه نخواهد یافت. از این رو در صورتی که منابع‌، تاسیسات، تجهیزات، کارخانجات و صنایع از کنترل مدیریت دولتی خارج شوند و به مالکیت واقعی بخش خصوصی درآیند، در آن زمان بیمه هم پا به پای آن توسعه و گسترش خواهد یافت.

وی افزود: با نگاهی به فرآیند توسعه صنعت بیمه درمی‌یابیم که طی صد سال گذشته شاهد رکود در این صنعت بودیم. به این معنا که با افزایش حجم درآمدهای نفتی اقتصاد دولتی‌تر شده است و به رغم اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و روند واگذاری به بخش خصوصی نحوه اداره شرکت‌ها به‌‌ همان شیوه دولتی انجام می‌شود.