گروه بنگاه‌ها - فاطمه بهادری: مجمع هیات موسس بانک قرض‌الحسنه رسالت در روز ۲۴ مرداد ماه جاری و همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد. در این مجمع اعضای هیات مدیره بانک انتخاب و مقرر شد تا ۱۰۰درصد سرمایه اولیه به مبلغ ۵۰۰میلیارد ریال به صورت نقدی پرداخت شود. همچنین روزنامه دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه رسمی بانک قرض‌الحسنه رسالت انتخاب شد. بانک قرض الحسنه رسالت که به زودی با مجوز بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز می‌کند، موافقت اصولی را در خرداد ماه ۱۳۸۹از بانک مرکزی دریافت کرد و اساسنامه بانک در دی ماه همان سال به تصویب شورای پول واعتبار رسید.

با آغاز فعالیت بانک ۵۰ شعبه فعال صندوق قرض‌الحسنه رسالت تبدیل به شعب بانک خواهند شد.

تسهیلات بانک قرض‌الحسنه رسالت تنها در قالب قرض الحسنه با کارمزد دو تا چهار درصد ارائه خواهد شد. همچنین بر طبق اساسنامه بانک، مشتریان می‌توانند حساب جاری یا پس‌انداز به صورت ارزی وریالی افتتاح کنند، اما در این بانک هیچ گونه سپرده سرمایه‌گذاری پذیرفته نمی شود.

افتتاح حساب پس انداز سکه طلا

از دیگر ویژگی‌های بانک رسالت افتتاح حساب پس انداز سکه طلاست که سکه طلا به عنوان وام به متقاضیان پرداخت می‌شود. خدمات نوین بانکی از جمله صدور کارت‌های مختلف بانکی نیز در این بانک عرضه می‌شود. هیات موسس بانک شامل یک هزار و ۷۶نفر اشخاص حقیقی وحقوقی هستند که در سال ۸۹معادل ۵۰ درصد سرمایه را به صورت نقدی پرداخت کردند وبقیه ۵۰ درصد سرمایه از طریق پذیره نویسی در تیر ماه گذشته به صورت عمومی عرضه شد. تعداد کل سهامداران بانک در حال حاضر به حدود ۲۲هزار نفر رسیده است. بانک قرض‌الحسنه رسالت به دلیل استقبال مردم از خدمات صندوق ونیز فراخوان بانک مرکزی ورعایت قوانین ومقررات سیستم بانکی کشور تصمیم به توسعه خدمات بانکی قرض‌الحسنه در قالب بانک قرض‌الحسنه رسالت گرفته است.