گروه بورس جهانی - ارقام ثبت شده در بورس‌های کالایی نشان می‌دهد قیمت نفت خام همچنان کاهشی است در حالی که نرخ طلا رو به بالا بوده و نشان می‌دهد پیش‌بینی معامله‌گران این است که حداقل تا ماه سپتامبر نرخ آن افزایش می‌یابد.

بر این اساس در معاملات یکم آگوست در بورس نیویورک قیمت نفت خام با ۷۵ سنت کاهش ۹۴ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. قیمت طلا ۵ دلار رشد کرد و با ۱۶۲۴ دلار برای ماه سپتامبر معامله شد. در بورس توکیو نیز نرخ طلا با رقم ۴ هزارو ۳۴ ین روند روبه رشد را ثبت کرد.
قیمت نفت خام در بورس توکیو با ثبت 220 ین کاهش 53 هزارو 920 ین به ثبت رسید. برای ماه سپتامبر نرخ آن 40 ین ارزان شد و با رقم 53 هزارو 900 ین معامله شد. نفت سفید 330 ین ارزان شد و 64 هزارو 240 ین برای ماه سپتامبر فروش رفت.
قیمت طلا در بورس شانگهای نیز با رشد نرخ برای ماه سپتامبر ۳۳۵ یوآن به ثبت رسید.
قیمت فلزات پایه، اما روند کاهشی در بورس شانگهای داشت به طوری که نرخ آلومینیوم 65 یوآن کاهش یافت و برای ماه آگوست 18420 یوآن معامله شد. قیمت مس نیز 190 یوآن ارزان شد و 71 هزارو 830 یوآن به ثبت رسید. نرخ روی 365 یوآن کاهش یافت و 18 هزارو 160 یوآن مبادله شد.
در این روز در بازار آتی کشاورزی آمریکا، سویا، روغن سویا، جو و گندم در معاملات بورس شیکاگو رشد کرد اما قیمت دیگر محصولات کشاورزی با کاهش مواجه شد.