رییس کل بانک مرکزی بر آمادگی این نهاد برای پیگیری گزارش‌های مردمی در باره تخلف بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه تاکید کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، «محمود بهمنی» در حاشیه نشست مشترک با اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه و صندوق‌های قرض‌الحسنه فقط می‌توانند سپرده قرض‌الحسنه بپذیرند، گفت: هرگونه شرط سپرده‌گذاری برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خلاف مقررات است و بانک مرکزی با آن برخورد می‌کند. وی از شهروندان خواست هر گونه تخلف در این زمینه را به بانک مرکزی اطلاع دهند تا پیگیری شود.

رییس کل بانک مرکزی در گفت‌وگوی دیگری نسبت به اخذ سپرده توسط بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات انتقاد کرد و گفت: اخذ سپرده از متقاضیان دریافت وام تخلف است.

به گزارش مهر،محمود بهمنی از اخذ سپرده توسط بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها به هیچ وجه برای پرداخت تسهیلات نباید از متقاضی سپرده‌ای دریافت کنند.

رییس کل بانک مرکزی نسبت به اخذ سپرده در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه هم هشدار داد و تصریح کرد: بانک‌ها به ویژه در بخش قرض الحسنه به هیچ وجه حق و اجازه سپرده‌گیری برای ارائه تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه را ندارند.

وی اخذ سپرده از متقاضیان دریافت وام برای پرداخت تسهیلات را تخلف عنوان و تصریح کرد: بانک مرکزی اگر چنین مواردی را مشاهده کند، حتما با آن برخورد می‌کند.

این عضو کابینه دولت خاطرنشان کرد: مبنای اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها نباید سپرده‌گذاری در آنها برای مدت زمانی باشد.