ایرنا- بانک ملی ترکیه به دنبال اظهارات وزیر نفت هند در خصوص پرداخت بهای نفت ایران از طریق ترکیه اعلام کرد: این بانک در راستای مصوبات شورای امنیت سازمان ملل عمل کرده و در پیگیری امور بانکی قانونی با ایران هیچ تردیدی ندارد. «خلق بانک» (بانک ملی) ترکیه تصریح کرد: این بانک تابع قوانین بین‌المللی است، ولی در انجام معاملات بانکی مشروع با مشتریان خارجی خود نیز به هیچ وجه کوتاهی نمی‌کند.

به نوشته شماره روز شنبه روزنامه ملیت، یک مقام مسوول خلق بانک ترکیه این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار ملیت در خصوص اظهارات جدید وزیر نفت هند عنوان کرد.

«جایپال ردی» وزیر نفت هند روز جمعه گفته بود که کشورش انتظار دارد اولین پرداخت بهای نفت خام وارداتی از ایران را از طریق ترکیه انجام دهد.

او به خبرنگاران در دهلی در پاسخ به این که چه زمانی پرداخت‌های نفتی به ایران نهایی خواهد شد؟ گفت: ما نمی‌توانیم چارچوب زمانی تعیین کنیم. وی ابراز امیدواری کرد: ایران به تامین نفت خام هند در ماه اوت ادامه دهد. بانک ملی ترکیه از مهمترین بانک‌های دولتی این کشور به شمار می‌رود. مقامات بلند پایه ترکیه همواره تاکید کرده‌اند که ترکیه فقط از مصوبات و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پیروی کرده و مجری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران نخواهند بود.