مهر-قائم مقام بانک مرکزی برخی اخبار مبنی بر آغاز دور جدید تائید و ردصلاحیت هیات مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی را تایید کرد.

سید حمید پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی گفت: دور جدید بررسی تائید و ردصلاحیت هیات مدیره نظام بانکی را از یک بانک خصوصی آغاز کرده‌ایم. وی از ارائه هر گونه توضیح بیشتر در این باره خودداری کرد، اما اظهار کرد: به زودی در این باره اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مقامات ارشد بانک مرکزی به بخش تائید صلاحیت این بانک اطلاع داده‌اند که با بررسی سوابق اعضای هیات مدیره نظام بانکی، اسامی مدیرانی که سابقه امور بانکی چندانی ندارند، استخراج و از هیات مدیره کنار گذاشته شوند. این موضوع به تازگی از یک بانک خصوصی آغاز شده است و به زودی بانک‌های دیگر را هم شامل خواهد شد. بنابر این گزارش این اقدام بر اساس برنامه پنجم توسعه صورت می‌گیرد. در تبصره۴ ماده ۹۶ قانون برنامه پنجم آمده است: انتخاب مدیرعامل و هیات‌مدیره بانک‌های دولتی پس از صدور مجوز صلاحیت حرفه‌ای آنان از سوی بانک مرکزی امکان‌پذیر است. این افراد باید حداقل دارای دانشنامه کارشناسی مرتبط باشند. همچنین دوسوم اعضای هیات مدیره حداقل ۱۰ سال سابقه کار در نظام بانکی داشته باشند.