وزیر اقتصاد: حذف صفر هزینه چندانی نخواهد داشت
ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی هزینه چندانی برای کشور نخواهد داشت، زیرا این طرح به صورت یک باره اجرا نمی‌شود.
«سید شمس‌الدین حسینی» در خصوص هزینه اجرای حذف صفرها از پول ملی، ‌افزود: قرار است پس از تصویب مجلس، اقدامات لازم به صورت گام به گام برای تغییر اسکناس‌ها صورت گیرد.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: با توجه به مصوبات، باید واحد پول جدید، اجزا و رابطه برابری آنها اعلام شود تا در یک فرآیند زمانی جا به جایی صورت گیرد، هر چند این تغییرات به لحاظ شکلی در ابتدای انقلاب نیز شده بود.
ارسال لایحه حذف چهار صفر
وی در خصوص ارائه لایحه حذف چهار صفر به مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در دولت مصوب شد که این لایحه ظرف مدت یک ماه (تا پایان مرداد ماه) به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
حسینی ادامه داد: مصوبه لایحه حذف چهار صفر روز سه‌شنبه گذشته ابلاغ شده و از زمان ابلاغ آن بانک مرکزی پس از تدوین لایحه باید آن را در کارگروه تحول اقتصادی و کمیسیون اقتصادی بررسی کند تا فرآیند اجرایی آن آغاز شود.
وی سپس با بیان آنکه مراحل نهایی ‌لایحه قانون امور گمرکی در حال طی شدن است، ‌اظهار داشت: در صورتی که این لایحه در چند روز آینده به تصویب شورای اسلامی برسد گام مهمی در تحول گمرکات کشور برداشته خواهد شد. سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: تلاش می‌شود لایحه اصلاح امور مالیاتی نیز هر چه سریع‌تر به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و تلاش جدی و اساسی بر این امر است که فرآیندهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه ارتقا یابد.
وی درادامه گفت: قبل از برنامه پنجم توسعه برای فعالیت بانک‌ها و بیمه‌های خارجی ابهاماتی وجود داشت و قوانین شفاف نبود؛ اما امروز برای فعالیت آنها در ایران محدودیت قانونی وجود ندارد، اما شروطی هست که باید برای آنها آیین نامه‌هایی تدوین شود.
به گفته وی، بر اساس قانون، بانک‌های خارجی علاوه بر تاسیس بانک می‌توانند شعب مستقل نیز دایر کنند.