مهر- رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی گفت: انجام وظایف بانک مرکزی به عنوان یکی از اساسی‌ترین سازمان‌های ناظر پولی و بانکی در پرتو استقلال شکل می‌گیرد. محمودرضا خاوری در همایش بررسی ابعاد و تحول روش‌های تامین مالی در کشور با تاکید بر نقش بانک، بیمه و بازار سرمایه با بیان اینکه نظارت بر منابع بانکی منجر به رشد اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: فعالان نظام بانکی معتقدند که اگر نظارت‌های تخصصی توسط افراد متخصص صورت گیرد، از اتلاف منابع جلوگیری می‌شود.

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی با اشاره به اینکه دولت بر تامین مالی طرح‌ها توجه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: اگر در مواردی بنگاه های مالی به نظارت اعتراض دارند این اعتراض به اصل آن نیست، بلکه به نحوه اجرای آن است.

وی صنعت بانکداری را موتور محرکه اقتصاد عنوان و بیان کرد: با توجه به نقش بانک‌ها در تامین مالی، ارتباط موثر بین بخش‌های اقتصادی و نتیجه بخشی و کارآمدی بانک‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

خاوری بر نظارت بر منابع بانک‌ها به این دلیل که متکی بر منابع مردم است، تاکید کرد و گفت: امروز بانک به عنوان یک ضرورت در جوامع مطرح است. در کشورهایی مانند ایران که اقتصاد بانک محور دارد، بانک‌ها می‌توانند به عنوان یکی از محورهای تحول و رشد اقتصادی مطرح باشند.

وی ۲۷ درصد از بازار پول و بانکی کشور را متعلق به بانک ملی دانست و گفت: براین اساس ماموریت‌های اجتماعی را نیز این بانک در دستور کار خود قرارداده است.

رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی گفت: انجام وظایف بانک مرکزی به عنوان یکی از اساسی‌ترین سازمان‌های ناظر پولی و بانکی در پرتو استقلال شکل می‌گیرد.