گروه بنگاه‌ها- بانک توسعه صادرات ایران آمادگی خود را برای اعطای تسهیلات در زمینه اجرای برنامه‌های زیرساختی، سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات خدمات گردشگری در کشور اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، بهمن وکیلی با بیان این مطلب در دیدار با اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: تنها با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها نمی‌توانیم به توسعه و رونق گردشگری برسیم، بلکه باید جنبه‌های دیگر را نیز مدنظر قرار دهیم.مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: جامعه تورگردانان ایران، نیازهای اساسی و راهکارهای مد نظر خود را برای گسترش گردشگری در کشور در قالب بسته ای تدوین کرده و به بانک ارائه کند تا نتیجه کار در قالب یک تفاهم‌نامه عملیاتی شود.

وکیلی با بیان اینکه سرمایه بانک توسعه صادرات ۶/۱ میلیارد دلار است، گفت: برنامه اصلی بانک، برنامه‌ریزی و حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات است تا پیش‌بینی صادرات ۴۵ میلیارد دلاری سال ۹۰ تحقق یابد. وی افزود: تامین مالی فعالیت‌های متنوع صادراتی با اتکا به این سرمایه محدود امکان‌پذیر نخواهد بود، از این رو لازم است به فکر راهکارهای دیگری برای تامین مالی طرح‌های صادراتی باشیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در توضیح سایر راهکارهای تامین مالی گفت: به عنوان مثال آمادگی داریم برای ساخت هتل، اوراق مشارکت ارزی منتشر کرده و به فروش رسانیم یا اینکه فعالان این صنعت، منابع مالی خود را در این بانک به گردش درآورند.