ایرنا- رییس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی گفت: سیاست بیمه مرکزی مبتنی بر پرداخت حداقلی از سوی مردم و بهره‌مندی حداکثری از خدمات بیمه در کشور است. «جواد فرشباف ماهریان» افزود: با مدیریت ریسک، فناوری‌های نوین و نیروهای خلاق و همچنین استفاده از ظرفیت سهامداران در شرکت‌های بیمه می‌توان ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش داد.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ مساحت در مجموعه ۱۰کشور بزرگ جهان قرار دارد، گفت: همچنین اقتصاد ایران بیستمین اقتصاد بزرگ جهان است که ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برای رشد و توسعه دارد.

وی با اشاره به صنعت بیمه در کشور گفت: شرکت‌های بیمه باید تلاش کنند ضمن توانمند شدن صنعت بیمه در کشور خدمات مناسب و درخوری را به مردم ارائه دهند.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به شرایط مطلوب در صنعت بیمه کشور،‌ فضاهای زیادی وجود دارد که بر همین اساس نیاز به بیمه‌های جدید در کشور مشاهده می‌شود.

رییس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر مدیریت ریسک گفت: همچنین ضروری است زمینه را برای ورود به فضاهای رقابتی جدیددر کشور فراهم کنیم، به طوری که از این فضاها همه منتفع شوند. فرشباف ماهریان با بیان اینکه بیمه مرکزی حافظ منافع بیمه‌گذار است، با اشاره به نظام تعرفه‌ای و آزاد سازی قیمت‌ها گفت: اصلاح نظام تعرفه‌ها باید بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه صورت گیرد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تخصصی عمل کردن شرکت‌های بیمه بتوان خدمات بیمه‌ای را نه تنها در سطح کشور، بلکه در دیگر کشورها ارائه کرد.