ایسنا- بیمه‌ها یکی از منابع مهم تامین مالی کشور به شمار می‌روند و به‌زودی نقش آنها در این عرصه بیشتر از گذشته نیز خواهد شد. مدیرکل دفتر امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در حاشیه همایش ایثارگران بیمه ایران در مشهد افزود: دولت، بانک‌ها، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بورس و بیمه‌ها اصلی‌ترین منابع مالی رشد و توسعه اقتصاد کشورها هستند.

علی خورسندیان افزود: این در حالی است که در کشور ما این نقش تنها برعهده بانک‌ها گذاشته شده و ما درحال حاضر بانک محورهستیم.

به گفته وی برای رشد توسعه اقتصادی کشور منابع بانک‌ها به تنهایی کافی نیست و باید هرچه سریع‌تر از منابع سایر حوزه‌ها برای دستیابی به این مهم بهره گرفت.

مدیرکل دفتر بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بر همین اساس کارشناسان این وزارتخانه درحال تدوین برنامه و راهکارهای چگونگی مشارکت این بخش‌ها در توسعه اقتصادی کشور بوده و به‌زودی این موضوع پس از نهایی شدن به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهدشد.

به اعتقاد خورسندیان بیمه‌ها منابع مالی مناسبی برای مشارکت در توسعه اقتصادی کشور در اختیار دارند و در طی سال‌های اخیر نیز شاخص توسعه آنها نسبت به سایر حوزه‌ها بیشتر بوده است. از این رو باید نقش آنها در این برنامه بسیار پررنگ‌تر از گذشته باشد.

به گفته وی بیمه‌ها در بخش تولید بیمه‌نامه در سال ۸۹ نسبت به سال قبل‌تر رشد ۲۷ درصدی داشته که با توجه به سهم بیمه ایران در بازار بیمه‌ای کشور قسمت اعظم این رشد به این شرکت باز می‌گردد.

مدیرکل دفتر بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: این موفقیت درحالی برای این شرکت به دست آمد که تنها ۲۰ درصدکل شبکه نمایندگان فروش بیمه نامه کشور به این شرکت تعلق دارد.

خورسندیان تحول در فرآیندهای تولید بیمه‌نامه و پرداخت به موقع خسارات شرکت بیمه ایران را پویا تر از سایر رقبای خود خواند و افزود: معتقدم رمز موفقیت این شرکت در بازار بیمه‌ای به این دو عامل باز می‌گردد و این شرکت را از سایر رقبای خود متمایزتر کرده است.