گروه بنگاه‌ها- رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گفت: صنعت بیمه کشور با قدرت تحریم‌های اقتصادی استکبار جهانی در حوزه بیمه را به فرصت تبدیل کرده و در حال ایجاد بازارهای جدید است. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران؛ جواد سهامیان مقدم در حاشیه ششمین همایش سراسری ایثارگران بیمه ایران در مشهد مقدس ضمن بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه در این بخش استکبار جهانی نتوانسته آسیبی به ما وارد کند، چرا که با برنامه‌ریزی و انتخاب ریسک‌های مناسب موفق به مهار این موضوع شده‌ایم. وی افزود: مسوولان صنعت بیمه کشور با توجه به تحریم‌های استکبار جهانی با تقویت بیمه اتکایی داخلی و ایجاد صندوق تمامی پروژه‌های سنگین بیمه‌ای را از غرب خارج و به داخل انتقال داده‌اند.

البته برای اینکه تمامی ریسک به داخل کشور وارد نشود با کشورهای چین و هندوستان وارد مذاکره شده و قسمتی از این پروژه‌ها با همکاری بین‌المللی این دو کشور مدیریت می‌شود.

رییس هیات‌مدیره بیمه ایران در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی فعالیت ما در بیمه ایران فراهم کردن بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای افزایش بنیه اقتصادی کشور است که خوشبختانه تا به امروز در این مورد نیز موفق بوده‌ایم. وی ادامه داد: بیمه ایران به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه ای بازرگانی ایران هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد سهم بازار بیمه‌ای کشور را در اختیار دارد که در مقایسه با ۲۳ شرکت دیگر رقم قابل توجهی است.

وی افزود: در سال گذشته در این شرکت بیش از ۱۷ میلیون فقره بیمه نامه صادرشده که تنها در یک مورد از این قراردادها که مربوط به بیمه طلایی کارکنان وزارت آموزش پرورش است بیش از ۲ میلیون بیمه‌گذار داریم.