گروه بنگاه‌ها- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پارسیان با حضور ۹۲ درصد صاحبان سهام روزگذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی نیایش برگزارشد و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۸۹ به تصویب رسید. مجمع عمومی بیمه پارسیان به ریاست علی سلیمانی شایسته برگزارشد و بنی شریف به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و فاطمی به نمایندگی از شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به عنوان ناظرین، شفیعی معاون مالی بیمه پارسیان به عنوان منشی جلسه و خستویی به عنوان بازرس قانونی دربرگزاری مجمع وی را همراهی کردند. طبق مصوبه مجمع، بیمه پارسیان به ازای هرسهم مبلغ ۳۵۰ ریال سود تقسیم کرد. همچنین مجمع تصویب کرد تا برای سال مالی ۹۰ موسسه، سخن حق و خستویی کماکان حسابرس و بازرس قانونی بیمه پارسیان باشند و روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت انتخاب شدند.

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پارسیان کار خود را با قرائت گزارش هیات مدیره توسط حسین کریم خان زند مدیرعامل این شرکت آغاز کرد؛ کریم خان زند بعد از ارائه گزارش به سوالات سهامداران حاضر در جلسه پاسخ داد.

مدیرعامل بیمه پارسیان زند گفت: پارسیان در سال ۸۹ با در اختیار گرفتن حدود ۶ درصد از بازار بیمه کشور جایگاه چهارم را در میان شرکت بیمه‌ای به خود اختصاص داده است.

وی کل پرتفوی شرکت را در سال ۸۹ بالغ بر ۳۶۲۲.۷ میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به سال قبل حدود ۱۴ درصد رشد داشته است. کریم خان زند با اشاره به آزاد سازی تعرفه رشته‌های بیمه‌ای در سال گذشته اعلام کرد: در سال ۸۹ یک میلیون و ۳۸۶ هزار فقره بیمه‌نامه صادر شده که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان خسارت پرداختی این شرکت را در سال گذشته دو هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال عنوان کرد و در ادامه افزود: مبلغ یک هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال نیز در قالب بیش از ۱۳۳ هزار مورد پرونده خسارت پرداخت شده است.

وی با اشاره به خروج شرکت سوئیس ری و مونیخ ری از بازار بیمه اتکایی ایران، انعقاد قرارداد این شرکت را با شرکت‌های اتکای هندی متذکر شد. گزارش کامل مجمع عمومی بیمه پارسیان متعاقبا به چاپ می رسد.