بررسی موضوع عضویت یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در هیات‌مدیره

ایسنا- معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی از بررسی کم و کیف موضوع عضویت یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در هیات‌مدیره خبر داد. اصغر ابوالحسنی‌هستیانی درباره عضویت یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در هیات‌مدیره که تاکنون اجرایی نشده است، اظهار کرد: این موضوع مربوط به زمان حال نیست و از مدت‌ها پیش پیشنهادهایی در این باره وجود داشته است و در حال حاضر مشغول بررسی آن هستیم.

وی با بیان اینکه این موضوع در آیین‌نامه مجامع بانک‌ها آمده است، گفت: این قانون مربوط به زمانی است که بانک‌ها دولتی بودند اما حالا بانک‌های خصوصی هم وجود دارند. بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و رفاه کارگران خصوصی‌شده‌اند و بر اساس قانون تجارت اداره می‌شوند؛ با توجه به همه این مسائل موضوع در حال بررسی است.

ابوالحسنی گفت: این قانون تا حالا اجرایی نشده است و برای اجرای آن باید کم و کیف آن بررسی و آیین‌نامه آن تدوین شود.

براساس ماده ۱۹ اساس‌نامه بانک‌های دولتی آمده است که اعضای هیات‌مدیره بانک‌ها ۷ نفرند که یک نفر از آنها باید به پیشنهاد کارکنان انتخاب شود. این قانون مدت زمان زیادی اجرایی نشده است.

پیش از این محمود بهمنی ـ رییس‌‌کل بانک مرکزی ـ در پاسخ به این سوال که چرا این ماده تاکنون اجرایی نشده است؟ گفته بود: این موضوع باید مورد توجه بانک‌های دولتی قرار بگیرد و برای اجرایی شدن آن اقدام کنند و اگر بانک‌ها به این موضوع توجه نکنند، بانک مرکزی وارد خواهد شد.