گروه بنگاه‌ها - بانک توسعه صادرات ایران و صندوق توسعه بین‌المللی اوپک برای تامین مالی اجرای پروژه‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند. به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، این یادداشت تفاهم در خرداد ماه سال جاری در شهر وین و در جریان سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای وزیران صندوق مذکور نهایی و به امضای مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و مدیرکل صندوق توسعه بین‌المللی اوپک (OFID) رسید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بانک توسعه صادرات ایران در این یادداشت تفاهم آمادگی خود را برای مشارکت در تامین مالی طرح‌های اجرایی در کشورهای بهره‌مند از کمک‌های مالی صندوق اعلام کرد.

هدف از امضای این یادداشت تفاهم، انجام پروژه‌های اولویت‌دار توسعه‌ای و زیربنایی در کشورهای هدف به شیوه تامین مالی مشترک خواهد بود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در این خصوص گفت: این تفاهم‌نامه، زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا امکان حضور پیمانکاران ایرانی در عرصه بین‌الملل افزایش یابد؛ به گونه‌ای که در پروژه‌هایی که بانک توسعه صادرات آن را تامین مالی خواهد کرد، حضور پیمانکاران ایرانی در آن در اولویت قرار دارد.

بهمن وکیلی با بیان اینکه زمینه حضور پیمانکاران برای پروژه‌های خرد فرصت خوبی است، افزود: بانک توسعه صادرات ایران بنا دارد طی نشستی با حضور پیمانکاران و فعالان عرصه صدور خدمات فنی و مهندسی زمینه‌های اجرایی شدن این توافقنامه را بررسی کند.