گروه بازار پول- پس از اینکه شورای پول و اعتبار به تغییرات سیاست‌های پولی و بانکی بسته ۹۰ رأی نداد، رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه دیگر احتمال تغییر در این سیاست‌ها وجود ندارد، گفت: بانک‌ها مکلفند بسته فعلی را تا پایان سال اجرا کنند. محمود بهمنی در گفت‌وگو با فارس گفت:‌ با رأی اکثریت اعضای شورای پول و اعتبار دیگر حتی احتمال طرح مجدد پیشنهاد تغییر در سیاست‌های پولی و بانکی سال جاری هم وجود ندارد. بهمنی در ادامه ضمن تاکید براینکه بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری مکلف به اجرای بسته فعلی هستند، تصریح کرد: به طور قطع وقتی شورای پول و اعتبار این تصمیم را گرفت دیگر نمی‌توان در آینده نزدیک این تغییرات را مطرح کرد.

رییس‌کل بانک مرکزی به تکلیف بانک‌ها برای اجرای مصوبات بسته از ابتدای سال جاری و پیش از تشکیل جلسه سه‌شنبه شب اشاره و اظهار کرد:‌ با مشخص و رسانه‌ای شدن تصمیمات شورای پول و اعتبار در جلسه هفته گذشته، بانک‌ها مانند گذشته مکلف به اجرای سیاست‌های بسته ۹۰ شدند و درصورت هر گونه تخطی در این زمینه با برخورد بانک مرکزی مواجه می‌شوند.

در شرف تاسیس، مجوز نیست

رییس‌کل بانک مرکزی در گفت‌وگویی دیگر با بیان اینکه درج عبارت «در شرف تاسیس» توسط برخی از موسسات مالی و اعتباری به منزله اخذ مجوز از بانک مرکزی نیست، گفت: تمام فعالان عرضه پولی کشور باید مجوز فعالیت از بانک مرکزی دریافت کنند. این در حالی است که برخی از آنها جمله «در شرف تاسیس» را در زیر تابلوی خود نوشته اند. وی یکی از مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی را ساماندهی موسسات پولی، مالی و اعتباری عنوان کرد و گفت: براین اساس تمام این موسسات بدون مجوز به ۱۴ موسسه مالی و اعتباری تبدیل می شوند.