گروه بنگاه‌ها- مبلغ دوهزارویکصدوشصت میلیارد تومان تأمین مالی برای احداث کارخانه نان صنعتی اختصاص یافت. غلامحسن تقی نتاج مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر در مراسم افتتاح بزرگترین واحد نان صنعتی شرق کشور از اختصاص مبلغ ۲۱۶۰ میلیارد تومان برای تامین مالی واحد‌های نان صنعتی در پنج سال خبر داد. همچنین وی به اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصرف شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: با اختصاص این مبلغ اعتبار، تاکنون موفق به بهره برداری از ۲ واحد و آماده سازی چند واحد دیگر شده‌ایم.

نتاج از تشکیل یک مرکز عملیاتی برای حمایت از کارخانه‌های نان خبر داد که برای عدم توقف خط تولید نان صنعتی و عدم زیان دهی این کارخانجات تشکیل شده است.وی با اشاره به تنوع ماشین آلات خریداری شده یادآور شد که قصد داریم در یک مدت پنج ساله ماشین آلات را بومی‌سازی کرده تا به دست متخصصان داخلی تولید شود.

همچنین در این مراسم علیخانی معاون وزیر بازرگانی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی از کاهش مصرف ۹هزار تن نان خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون مقدار ۹هزار تن نان صرفه جویی شده است و در این راستا با حمایت موسسه مالی و اعتباری مهر قصد داریم واحد‌های نان صنعتی دیگری را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت نان اظهار کرد: بعد از آب شرب، نان مهمترین قوت مردم است و ضرورت دارد که برنامه‌های جدی تری در این راستا اجراشود؛ که در این پروسه تلاش‌های مدیران موسسه مالی و اعتباری مهر ستودنی است.

این واحد صنعتی در فاز اول، توانایی تولید ۵۰ تن انواع نان را در روز دارد و با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.