گروه بنگاه‌ها - عباس حاج فتحعلی‌ها مدیرعامل بیمه آسیا به عضویت هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین درآمد تا اولین شرکت بیمه اتکایی کشور برای بار دیگر در چندماه اخیر، دچار تغییرات مدیریتی شده باشد. به گزارش پایگاه خبری اعتبار، در نامه‌ای از سوی فضل الله معظمی رییس هیات مدیره بیمه آسیا، عباس حاج فتحعلی‌ها به عنوان نماینده این شرکت برای عضویت در هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین معرفی شد.

براساس این گزارش، تا پیش از این، محمدعلی علیپور یزدی عضو هیات مدیره بیمه اتکایی امین بود که با بازنشستگی وی از شرکت بیمه آسیا و انتصاب عباس حاج فتحعلی‌ها به جای وی، از این پس مدیرعامل جدید بیمه آسیا به عنوان عضو هیات مدیره نخستین بیمه اتکایی کشور در مناطق آزاد فعالیت خواهد کرد.

شرکت سهامی بیمه امین اجازه تاسیس خود را در تاریخ ۱۰ فروردین ماه ۱۳۸۲ از بیمه مرکزی اخذ کرد، در تاریخ ۱۱ تیرماه همان سال در منطقه آزاد صنعتی و تجارتی کیش به ثبت رسید و فعالیت خود را از همان تاریخ شروع کرد.

شرکت بیمه اتکایی امین در همه رشته‌های بیمه اعم از اموال، اشخاص و مسوولیت فعالیت دارد و هم اکنون در تمامی قراردادهای اتکایی که با بیمه‌گران بین‌المللی منعقد شده است و طرح‌های بزرگ نفتی و صنعتی به تناسب توان مالی خود مشارکت وتعهد دارد.

شرکت‌های بیمه‌ ایران، بیمه‌ آسیا، سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران، گسترش سرمایه‌گذاری سبا، ملی نفتکش ایران، شرکت بیمه‌ ایران معین، بیمه البرز، بیمه‌ دانا، بیمه‌ معلم و کارگزاری بورس بیمه‌ ایران سهامداران بیمه اتکایی امین هستند.

با تغییرات صورت گرفته، هم‌اکنون جواد سهامیان مقدم به نمایندگی از شرکت گسترش سرمایه‌گذاری سبا، ریاست هیات مدیره بیمه اتکایی امین را عهده دار است و سید مصطفی کیایی به نمایندگی از بیمه‌ ایران، محمد ابراهیم امین به نمایندگی از بیمه البرز، عباس حاج فتحعلی‌ها به نمایندگی از بیمه‌ آسیا به عنوان دیگر اعضای اصلی و ناخدا شهرام فرح‌بد به نمایندگی از شرکت ملی نفتکش ایران و‌هادی اویار حسین به نمایندگی از بیمه دانا اعضای علی‌البدل هیات مدیره این شرکت را تشکیل می‌دهند.