گروه بنگاه‌ها - محمد ابراهیم امین مدیرعامل بیمه البرز، با اشاره به طرح جدید بیمه البرز تحت عنوان بیمه ناباروری و نازایی زوجین اظهار داشت: ناباروری و نازایی یکی از امراض مهمی است که بسیاری از زوجین کشور با آن روبه‌رو هستند و برای درمان خود هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شوند؛ در همین راستا این شرکت بیمه برای کاهش نگرانی مردم برای اولین بار در کشور این بیمه‌‌نامه را به زوجین جامعه عرضه می‌کند. امین با اشاره به اینکه مطابق مصوبه شورای عالی بیمه تمام طرح‌های جدید بیمه انحصارا به مدت دو سال در اختیار پیشنهاددهنده آنان قرار می‌گیرد، افزود: بیمه البرز پس از ارائه طرح مذکور به کمیته فنی بیمه مرکزی و بررسی در شورای عالی بیمه و کسب مجوز عرضه این بیمه‌ نامه را به مدت دو سال انحصاری در اختیار گرفته است.

به گفته وی، سالانه ۸۵۰ هزار ازدواج در کشور صورت می‌گیرد که در آن میان حدود ۱۵ درصد با مشکلات نازایی مواجه هستند؛ البته این درصد در استان‌های مختلف به‌خصوص در تهران که ۱۸ درصد است آمار متفاوتی را نشان می‌دهد. مدیرعامل بیمه البرز در خصوص پوشش‌ بیمه‌نامه ناباروری و نازایی گفت: زوجین فقط تا سه ماه بعد از ازدواج می‌توانند با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان به مدت ۱۰ سال این بیمه‌ نامه را خریداری کنند به صورتی که با استفاده از این بیمه‌نامه هزینه‌های درمانی، تشخیصی و جراحی تا سقف ۴ میلیون تومان و نازایی هر یک از زوجین تا دو میلیون تومان و هزینه اجاره رحم تا سقف چهار میلیون تومان با فرانشیز ۳۰ درصد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

امین از جمله علل بازه زمانی سه ماهه برای خرید این بیمه‌نامه را بی‌اطلاعی زوجین از بیماری خود عنوان کرد و گفت: شرکت بیمه از این طریق عموم مردم را تحت پوشش قرار داده است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود این بیمه‌نامه قبل از ازدواج نیز به زوجین ارائه شود؛ به این صورت که بیمه‌ نامه تا زمان عقد رسمی به امانت در اختیار شرکت بیمه قرار داشته و به محض انعقاد عقد به زوجین تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل بیمه البرز تاکید بر اینکه اعتبار این بیمه‌ نامه ۱۰ سال است، یادآور شد: شرکت‌های بیمه پس از گذشت سه ماه از ازدواج، دیگر چنین پوششی را در اختیار مزدوجان قرار نخواهد داد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که اگر زوجین در سال‌های اولیه شروع بیمه‌‌نامه دارای فرزند شوند بیمه‌ نامه نیز قطع خواهد شد.