دنیای اقتصاد - دیروز به دنبال دو روز روند نزولی در بازارهای طلا و دلار، این دو بازار مجددا به مسیر صعودی بازگشتند و این اتفاق در حالی افتاد که نرخ جهانی طلا در روز گذشته کاهشی بود و نرخ جهانی دلار در برابر یورو نیز افت کرد.

بر این اساس در روز گذشته، نرخ سکه و ربع سکه ۲۰۰۰ تومان و سکه طرح قدیم ۵۰۰۰ تومان بالا رفت و دلار نیز با ۳۰ تومان افزایش به نرخ ۱۱۷۵ فروخته شد. نکته جالب اینکه، نرخ یورو هم در بازار به همین میزان افزایش یافته و به ۱۶۸۰ تومان رسید. همزمان نرخ سکه بانکی با ۶۰۰۰ تومان کاهش به ۴۴۳ هزار تومان رسید.

صعود مجدد قیمت دلار و سکه در بازار آزاد
گروه بازار پول_ قیمت دلار و سکه در بازار مجددا افزایش یافت. دلار آمریکا با وجود افت ارزش آن در بازار‌های جهانی با 30 تومان افزایش قیمت، در بازار داخلی دوباره تا 1175 تومان بالا رفت. سکه بهار آزادی نیز 2000 تومان کاهش روز دوشنبه را جبران کرد و به نرخ 440 هزار تومان در بازار آزاد رسید. این در حالی است که قیمت سکه بانکی با 6240 تومان افت قیمت 443 هزار و 40 تومان فروخته شد. طی روز‌های اخیر اخبار تزریق ارز به صرافی‌های بازار و همچنین قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی، نرخ دلار و سکه را با کاهش روبرو کرده بود.روز گذشته برابری یورو در مقابل دلار آمریکا تا 4404/1 بالا رفت که افت ارزش دلار را درپی داشت. قیمت طلا نیز دیروز بین 1534 تا 1541 دلار در نوسان بود و تا ساعت 30/18 به وقت تهران به 1536 دلار رسید که نسبت به نرخ بسته شده 1539 دلاری روز قبل از آن، 3دلار کاهش داشت.
با این حال قیمت یک مثقال طلای ۱۷ عیار در بازار تهران ۳۹۰۰ تومان افت کرد. قیمت سکه نیز در بازار ۲۰۰۰ تومان بالا رفت، در حالی که قیمت سکه بانکی ۶۲۴۰ تومان کاهش داشت. قیمت یورو در بازار ارز نیز با ۳۰ تومان افزایش به نرخ۱۶۸۰ تومان رسید.
از بازار ارز خبر می رسد که ظاهرا توزیع ارز در بازار مجددا با اشکالاتی روبرو شده است. درعین حال بازار در انتظار خبر قطعی نرخ سود سپرده‌های بانکی است.