گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مولی‌‌الموحدین با تبیین پشت‌پرده فعالیت و ساماندهی تعاونی اعتبار بهمن‌ ایثار گفت: سپرده‌های مردم در این تعاونی به زودی تعیین ‌تکلیف خواهد شد. امیر حسن‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی مالی و اعتباری بهمن‌ایثار گفت: در کل کشور ۴۱۳ هزار و ۱۰۴ نفر در تعاونی بهمن ایثار سپرده‌گذاری کرده‌اند که بر این اساس، کل مبلغ سپرده آنها نزد این تعاونی، ۴۱۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان برآورد شده است.مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مولی‌الموحدین افزود: بعد از بروز مشکل در این تعاونی، بانک مرکزی کفالت تعاونی بهمن ایثار را به عهده موسسه مالی و اعتباری مولی‌الموحدین قرار داد.

این موسسه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد خود، هم‌اکنون توانسته مبلغ تمامی سپرده‌گذارانی را که میزان سپرده آنها زیر ۵ میلیون تومان بوده است، در فاز اول به صورت کامل تسویه کند.

وی تصریح کرد: افرادی که زیر ۵ میلیون تومان در بهمن‌ایثار سپرده‌گذاری کرده‌اند، ۹۴/۵۹ درصد کل سپرده‌گذاران را تشکیل می‌دهند؛ در عین حال مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که در فاز دوم، تمامی سپرده‌گذارانی که مبلغ سپرده آنها تا ۱۰۰ میلیون ریال است، ساماندهی شوند که بر این اساس، ۹۷/۹۹ مبالغ سپرده سپرده‌گذاران تسویه می‌شود.

حسن‌خانی گفت: ما تعهدی نسبت به جذب کارکنان بهمن‌ایثار نداریم؛ ولی افرادی که در این موسسه کار کرده و نیروهای متبحری هستند، به طور قطع جذب خواهند شد؛ البته با بسته شدن برخی شعب، ممکن است برخی کارمندان دچار مشکل شوند؛ اما نخبگان حتما جذب خواهند شد.