گروه بنگاه‌ها- رییس هیات مدیره بانک شهر گفت: تلاش اقتصادی برای توسعه و پیشرفت کشور با اعتقاد و باور راسخ به امر توانستن در حال حاضر یک ضرورت عقلی و ملی است. به گزارش روابط عمومی بانک شهر، حسین محمد پورزرندی در گردهمایی سراسری مدیران ارشد بانک شهر در سنندج مرکز استان کردستان افزود:امسال را رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند که این شعار به معنای تلاش همراه با اعتقاد است.

وی با اشاره به تقدس کلمه جهاد و همراهی آن با واژه اقتصاد که امری مادی است، گفت: نامگذاری امسال مختص زمان و مکان و افراد خاصی نیست، بلکه همه افراد جامعه برای همیشه باید در راستای تحقق این شعار تلاش کنند.

وی بیان کرد: فعالان دستگاه‌های دولتی و فعالان اقتصادی به عنوان پیش قراولان جهاد اقتصادی باید با تدوین برنامه‌های جدید الگوی مناسبی برای سایر اقشار باشند.

پورزرندی اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه، اصلاح نظام مالیاتی در جهت فراگیری آن ، اصلاح نظام توزیع عادلانه کالا و خدمات و اصلاح نظام بهره‌وری را مهم‌ترین توصیه‌های کارشناسان حوزه اقتصاد به دولت برای تحقق پیام رهبری در سال جاری اعلام کرد.

وی اصلاح نظام گمرکی و اصلاح نظام بانکی و ارزش‌گذاری پول ملی را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی کارشناسان به دولت در سال جهاد اقتصادی عنوان کرد.

رییس هیات مدیره بانک شهر کشور گفت: بانک شهر برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود باید در چند بخش ویژه تلاش بیشتری داشته باشد. پورزرندی افزود: توسعه فناوری روز در بانک، جلب رضایت بیشتر از مشتریان، بهره‌مندی از الگوی مناسب مدیریت بانک‌های جهانی، برآورد نیازهای اصلی شهرداری‌ها و شهروندان مهم‌ترین برنامه‌های بانک شهر در رسیدن به اهداف واقعی این بانک است.

وی جهانی کردن فعالیت‌های بانک شهر، بکارگیری نیروهای متخصص و جوان، ثروت سازی برای بانک و توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته و شهرهای ضعیف را از دیگر برنامه‌های ضروری بانک در رسیدن به اهداف اصلی بانک شهر اعلام کرد. وی با اشاره به ظرفیت‌های عالی در استان کردستان برای رشد برنامه‌های بانک شهر گفت: برای جبران کم توسعه یافتگی بخش‌هایی از استان کردستان بانک شهر برنامه‌های جامعی تدوین می کند.

مدیرعامل بانک شهر گفت: تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکی از بهترین عملکرد‌های بانک شهر در سال گذشته است. احمد درخشنده افزود: بانک شهر در نخستین سال فعالیت خود در سال ۸۹ توانست به عنوان اولین بانک در سطح کشور با یک سال سابقه بانکی در موضوع توزیع اوراق مشارکت در پنج شهر کشور فعالیت داشته باشد. وی تعداد شعب فعال بانک شهر را در سطح کشور ۱۱۵ واحد اعلام کرد و افزود: در سال ۹۰ برای رسیدن به ۱۷۰ شعبه برنامه‌ریزی شده است. گردهمایی مدیران ارشد، اعضای هیات مدیر و هیات عامل استان‌های بانک شهر با میزبانی شهرداری سنندج و هیات عامل بانک شهر استان کردستان به مدت یک روز در سنندج برگزار شد. همایش سراسری مدیران ارشد بانک شهر در سنندج مرکز کردستان برگزار شد. همچنین شهردار سنندج در این گردهمایی گفت: بانک شهر به عنوان حامی و پشتیبان مالی شهرداری‌های کشور در تحقق برنامه‌های راهبردی شهرداری‌ها نقش محوری در حمایت از طرح‌ها دارد.

مهدی حسام شریعتی افزود: بانک شهر با تمرکز منابع مالی شهرداری‌های کشور و حمایت از طرح‌های عمران شهری نقش مهمی در توسعه شهرها بویژه مناطق کمتر توسعه یافته برعهده دارد.