گروه بازار پول- وزیران کار و امور اجتماعی و تعاون به عنوان اعضای جدید شورای پول و اعتبار انتخاب شدند. هیات وزیران که طبق قانون برنامه پنجم موظف به معرفی دو وزیر به شورای پول و اعتبار بود، اخیرا وزیران کار و امور اجتماعی و تعاون را به عنوان وزیران عضو شورای پول و اعتبار معرفی کرد. در ماده ۸۹ قانون برنامه پنجم توسعه، ترکیب جدید اعضای شورای پول و اعتبار شامل وزیر امور اقتصادی و دارایی یا معاون وی، رییس‌کل بانک مرکزی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور یا معاون وی، دو تن از وزرا به انتخاب هیات وزیران، وزیر بازرگانی، دو نفر کارشناس و متخصص پولی و بانکی به پیشنهاد رییس‌کل بانک مرکزی و تایید ریاست‌جمهوری، دادستان کل کشور یا معاون وی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، رییس اتاق تعاون، نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس (هر کدام یک نفر) به عنوان ناظر با انتخاب مجلس تعیین شدند.

شورایی بدون جلسه

اما در کنار انتخاب دو عضو شورا، خبری دیگر نیز از نحوه برگزاری جلسه های شورای پول و اعتبار منتشر شد. بنا بر خبری که فارس به نقل از یک مقام مطلع منتشر کرده، شورای پول و اعتبار در سال ۹۰ جلسه ای برگزار نکرده است.

به گفته این مقام آگاه که در خبر از او به عنوان یک مسوول بانک مرکزی نام برده شده، هنوز معلوم نیست این جلسه چه تاریخی تشکیل خواهد شد. این مقام مسوول اظهار کرد: پس از پایان تعطیلات نوروزی تاکنون شورای پول و اعتبار هیچ جلسه‌ای (اصلی) نداشته است.

وی ضمن اشاره به تغییر ترکیب این شورا گفت: در اولین جلسه اصلی شورای پول و اعتبار حتما اعضای جدید (وزرای کار و تعاون و کارشناسان منتخب) نیز حضور پیدا خواهند کرد.