گروه بنگاه‌ها- مقصود پیشه معاون فنی بیمه معلم به مناسبت فرارسیدن روز معلم در گفت‌و‌گو با دنیای اقتصاد در رابطه با خدماتی که بیمه معلم به این سهامداران عمده خود ارائه می‌دهد، توضیحاتی داده است که در ادامه می‌آید: از آنجا که فرهنگیان از سهامداران بیمه معلم هستند، آیا شرکت تسهیلات ویژه‌ای در راستای سرویس‌دهی بهتر به گروه فرهنگیان در نظر گرفته است؟

* ضمن تبریک روز معلم بر همه ایثارگران عرصه فرهنگ ؛ تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند. دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب دین همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

برای آسایش و آرامش فرهنگیان که از سهامداران بزرگ بیمه معلم هستند در ایام تابستان تمهیداتی فراهم شده تا در هنگام سکونت در منزل یا در سفر از مزایای این بیمه‌ها استفاده نمایند.

فرهنگیان عزیز که افتخار خدمتگزاری به آنها را داشته و خواهیم داشت با تخفیف ۷۵ درصد در بیمه‌های آتش‌سوزی و ۴۰ درصد در بیمه بدنه خودرو بهره‌مند خواهند شد و فرهنگیان در فصل نقل و انتقال از تخفیف ۷۰ درصد بیمه باربری داخلی هم بهره‌مند می‌شوند. تخفیف‌ها از ۱۲ اردیبهشت تا آخر شهریور پایدار خواهد بود. امید است طوری در خدمت فرهنگیان شریف باشیم که به ما نگویند: از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید.

آیا بیمه معلم طرح‌های جدیدی برای عرضه به بازار دارد؟ به ویژه طرح‌هایی که به صورت گروهی ارائه می‌شود.

* شرکت بیمه معلم علاوه بر تسهیلات بیمه‌ای مندرج در بند اول در سایر رشته‌ها برنامه‌های ویژه‌ای دارد که به محض درخواست فرهنگیان محترم ارائه خواهد شد.

بیمه معلم طی یک دوره زمانی تنها بیمه‌گر فرهنگیان بود و تمام خطرات آنان را پوشش می‌داد، آیا از خدمات بیمه معلم رضایت داشتند و این گروه چه ضریب خسارتی دارند؟

* بیمه معلم در کارنامه خود افتخار خدمت‌رسانی مشفقانه به قشر فرهیخته فرهنگیان را دارد که در فضای انس و محبت خدمات قابل توجهی را در رشته‌های مختلف ارائه نموده است؛ هرچند که درصد قابل توجهی از فرهنگیان در خصوص ارائه خدمات بیمه‌‌ای رضایت داشته و دارند؛ ولی پیشنهاد می‌شود مجددا از میزان رضایتمندی فرهنگیان فهیم نظرسنجی به عمل آید.

لطفا در خصوص خدماتی که تاکنون به فرهنگیان ارائه شده است به ویژه در بیمه‌های درمان توضیح فرمایید.

* بیمه معلم در رشته‌های درمان، عمر، حوادث، خودرو، آتش‌سوزی و بیمه‌های مسوولیت و مهندسی با رویکرد

خدمت رسانی آسان ودور از کاغذ بازی در پرداخت خسارت حتی بیشتر از تعهدات مندرج در قرارداد در خدمت فرهنگیان محترم بوده است که ذکرمصادیق آن در حوصله این مصاحبه نیست به همین دلیل ضریب خسارت نسبتا بالا بوده، به عنوان مثال پرداخت کریمانه خسارت به دانش آموزان مناطق محروم بیشتر از سقف تعهدات و توافق‌ها را می‌توان یکی از نمادهای نگرش خدمت‌رسانی بیش از انتظار به خانواده آموزش و پرورش تلقی نمود. در خصوص مقوله درمان، مقام معظم رهبری فرمودند: افرادی که بیمار هستند دو مشکل دارند یکی مشکل تحمل درد و رنج بیماری و مشکل دیگر تامین هزینه‌های درمان که بیمه‌ها می‌توانند مشکل دوم را حل کنند؛ بیمه معلم براساس وظیفه ذاتی خود هزینه بیمارستانی و پاراکلینیکی فرهنگیان عزیز را به خوبی تامین نموده؛ به طوری که در این ارتباط شرکت ضریب خسارت بالایی را متحمل شد. برای خدمت‌رسانی به معلمین و فرهنگیان بیش از ۷۰۰ نفر نیروی کار اعم از کارشناس اسناد پزشکی و پزشک معتمد استخدام شدند و ۳۸ شعبه و باجه در سراسر کشور تاسیس و با بیمارستان‌های خصوصی قرارداد منعقد و نرم افزارهای

بیمه‌ای برای ارسال همزمان اطلاعات به سراسر کشور تهیه گردید و همچنین قرارداد همکاری با بانک‌ها برای واریز خسارت به حساب بانکی بیمه شدگان منعقد گردید، در هر حال شرکت بیمه معلم افتخار خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه را دارد و فرهنگیان عزیز که از سهامداران بزرگ شرکت بیمه معلم هستند، همانند گذشته جایگاه ویژه‌ای در بیمه معلم دارند.