دنیای اقتصاد - تازه‌ترین آمار رسمی نشان از آن دارد که نرخ تورم منتهی به فروردین‌ماه در مسیر صعودی خود به ۲/۱۳ درصد رسید؛ اگرچه شاخص نقطه‌به‌نقطه که در اسفندماه به ۹/۱۹ درصد رسیده بود در فروردین‌ماه به ۷/۱۹ درصد کاهش یافت. تورم نقطه‌به‌نقطه که تا خردادماه ۸۹ کاهشی بوده و به ۳/۸ درصد تنزل یافته بود در ۱۰ ماه گذشته با شتابی قابل‌ملاحظه در سیر صعودی حرکت کرد. تورم رسمی سال ۸۹ معادل ۴/۱۲ درصد اعلام شده است. افزایش تورم در فروردین ۹۰

گروه بازار پول- با وجود آنکه محمود بهمنی رییس‌کل بانک مرکزی تورم فروردین‌ماه را بین ۵/۱۳ تا ۱۴ درصد برآورد کرده بود، بانک مرکزی در خبری رسمی نرخ تورم منتهی به این ماه را ۲/۱۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خلاصه نتایج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران (۳۵۹ قلم کالا و خدمت) درفروردین ماه۱۳۹۰ نشانگر آن است که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در فروردین‌ماه ۱۳۹۰ نسبت به ماه قبل ۸/۰درصد افزایش یافت. این شاخص در محاسبه نقطه به نقطه که بر اساس مقایسه با ماه مشابه سال قبل، به‌دست می‌آید ۷/۱۹ درصد رشد داشته است.

بانک مرکزی گزارش کرد: نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به فروردین‌ماه ۱۳۹۰ نسبت به دوازده ماه منتهی به فروردین‌ماه ۱۳۸۹ معادل ۲/۱۳ درصد است. نرخ تورم نقطه ای در اسفند سال گذشته ۹/۱۹ و میانگین نرخ تورم ۱۲ ماهه ۸۹، معادل ۴/۱۲ درصد اعلام شده بود. نرخ تورم ۲/۱۳ درصدی در حالی اعلام شد که اگر برآورد رییس‌کل بانک مرکزی در خصوص تورم ۵/۱۳ یا ۱۴ درصدی درست از آب درمی‌آمد، تورم نقطه به نقطه فروردین امسال به ترتیب به بالای ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یافت.