گروه بنگاه‌ها- رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز تاسیس بیمه مرکزی ایران در بازدید از شرکت بیمه سینا ضمن تاکید بر تغییر رویکرد بیمه مرکزی از وظیفه گرایی به فرآیند گرایی و ایجاد شرایط ارشادی و فرهنگی در تعامل با شرکت‌های بیمه گفت: بیمه مرکزی در راستای سیاست‌های متخذه معین شرکت‌های بیمه است. به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سینا، محمد کریمی در خصوص ایجاد رشته‌ها و محصولات جدید بیمه‌ای گفت: بیمه مرکزی آمادگی کامل خود را برای اعطای مجوز به محصولات و رشته‌های جدید شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند و در همین راستا مجوزهای ۳ تا ۵ ساله اختصاصی به شرکت‌ها ارائه و اتاق‌های فکر را تشکیل خواهد داد. کریمی با بیان اینکه بیمه مرکزی، بیمه گر و دنبال سود نیست با اشاره به مفاد ماده ۱۱۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم با محوریت واگذاری امور بیمه‌ای به شرکت‌ها خاطرنشان کرد: درصدد کاهش تدریجی واگذاری‌های اتکایی اجباری هستیم و همچنین حاضریم سهم اجباری بیمه‌های زندگی را از لحاظ پویایی به شرکت‌های بیمه، واگذار کنیم. در ادامه این نشست فریدون صفرخانلو مدیرعامل بیمه سینا با بیان اینکه ترکیب پرتفوی شرکت بیمه سینا بسیار مناسب است اظهار کرد: رویکرد شرکت، گسترش بیمه‌های زندگی است و در سال گذشته بیمه‌های زندگی ۲/۱۶درصد از ترکیب پرتفوی شرکت را به خود اختصاص داد و این در حالی است که با گذشت بیش از ۸ سال از تاسیس شرکت بیمه سینادر اواخر سال گذشته اولین تولید و فروش بیمه عمر و سرمایه‌گذاری به نام یارمند سینا آغاز شده است. وی با تاکید بر اینکه حدود ۳ هزار بیمه یارمند سینا فروخته شده است گفت: تقریبا ۳۸ درصد ترکیب پرتفوی شرکت بیمه سینا مربوط به بخش درمان، ۳۰ درصد اتومبیل و مابقی مربوط به سایر رشته‌های بیمه‌ای است. مدیر عامل شرکت بیمه سینا با اشاره به رشد ۲۲۷ درصدی سود شرکت بیمه سینا در سال جاری در خصوص موضوع افزایش سرمایه این شرکت از سال تاسیس (سال ۸۳) بیان کرد: شرکت بیمه سینا با ۱۴ میلیارد تومان آغاز به فعالیت کرده است و در سال ۸۵ این سرمایه از ۱۴ به ۲۱ میلیارد تومان و در سال ۸۸ نیز از ۲۱ به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. صفرخانلو در ادامه با اشاره به اینکه شرکت بیمه سینا جزو ۸ شرکت برتر بیمه‌ای کشور است و در کلیه استان‌ها و مراکز مهم کشور شعبه دارد خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد نمایندگان فعال شرکت بیمه سینا به ۳۵۹ نماینده افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شرکت بیمه سینا نسبت به راه‌اندازی پرداخت خسارت سیار اقدام نموده، عنوان کرد: همچنین بسترسازی لازم در خصوص روند مکانیزه کردن امور شرکت فراهم شده است. صفرخانلو در ادامه خاطر نشان کرد: روند اجرای امور در شرکت بیمه سینا بر پایه اجرای مصوبات شورای عالی بیمه و نهاد ناظر بیمه مرکزی ج.ا.ا است.

صفرخانلو افزود: شرکت بیمه سینا در صدد است از اولین شرکت‌های بیمه در زمینه اجرای آیین‌نامه مرتبط با توانگری مالی باشد. وی در پایان افزود: شرکت بیمه سینا از بدنه ضابطه‌مندی برخوردار است و همچنین این شرکت هیچ‌گونه بدهی به صندوق خسارت‌های بدنی، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت ندارد و تمامی بدهی‌های شرکت بیمه سینا در سال گذشته تسویه شد و صرفا بدهی این شرکت به بیمه مرکزی ج.ا.ا است که درصدد تسویه قسمت اعظم آن در سال جاری هستیم.

در ادامه هر یک از مدیران ستادی شرکت بیمه سینا نیز گزارشی در خصوص فعالیت‌های حوزه مرتبط در زمینه‌های فناوری اطلاعات، توانگری مالی، امور نمایندگان و شعب، روابط عمومی و تبلیغات، مالی، فنی و اتکایی ارائه کردند.