ایرنا- مدیر اداره نظام پرداخت‌های بانک مرکزی ورود هکر‌ها به سامانه بانک را تکذیب کرد.

«ناصر حکیمی» در خصوص انتشار خبری مبنی بر اختلال دو روزه در سامانه بانک مرکزی، افزود: این اختلال پیش آمده مربوط به خرابی سیستم سخت‌افزاری سوئیفت بانک مرکزی است. وی گفت: در دو روز گذشته مسوولان بانک مرکزی اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام داده‌اند و نقص فنی این سیستم به طور کامل رفع شده است.

حکیمی تصریح کرد: به هیچ عنوان موضوع ورود هکر‌ها به سامانه بانک مرکزی در این رابطه صحت ندارد.

وی گفت: اگر چه بحث ورود هکر‌ها به سامانه نظام بانکی کشور همچنان یکی از موضوعات اصلی مسوولان بانک‌ها محسوب می‌شود، اما همه آماده برخورد با ورود احتمالی هکر‌ها به سامانه بانک‌ها هستند.

مدیر اداره نظام پرداخت‌های بانک مرکزی با تاکید بر آمادگی نظام بانکی در خصوص برخورد با ورود هکر‌ها به سامانه‌های الکترونیکی بانک‌ها اظهار کرد: بانک مرکزی همواره در حال رصد و ارتقای سیستم‌های الکترونیکی و حفاظتی خود است.

وی گفت: باید در نظر داشت که بخش عمده اختلال در سامانه الکترونیک بانک‌ها مربوط به سیستم‌های مخابراتی کشور است، به طوری که اگر در منطقه‌ای کابل برگردان انجام شود، به طور حتم سامانه‌های الکترونیکی شعبه‌های بانک‌های مستقر در آن منطقه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع مربوط به سامانه‌های داخلی خود بانک‌ها باشد، بانک مرکزی پس از بررسی نهایی به طور حتم اقدام به دریافت جریمه از بانک‌های مربوطه می‌کند.